مهم‌ترین حوادث امروز ۱ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۲۸ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در راستای کنترل محور‌های مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان کالا، طی یک عملیات ویژه و ضربتی حین گشت زنی تخصصی در محور اصلی این شهرستان به ۱۶ دستگاه کامیون که از استان‌های جنوبی به مقصد استان‌های مرکزی در حرکت بودند، مشکوک وبلافاصله خودرو‌ها متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌های مذکور طی هماهنگی با مقام قضائی از آن‌ها بازرسی به آوردند که در نتیجه این عملیات ۳ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۱۳ دستگاه کولر گازی، ۲ دستگاه یخچال، ۳ دستگاه ماشین لباسشویی، ۴ دستگاه مایکروفر و ۱۳۴ کیلوگرم پودر نیروزا که همگی فاقد مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را از لابلای بار خودرو‌ها کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه رانندگان هر ۱۶ خودرو دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 
کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در نائین/ توقیف محموله میلیاردی قاچاق در سمیرم
 

سرهنگ کاکاوند با بیان اینکه قاچاق کالا به جهش در چرخه تولید داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند گفت: از تمام مردم انتظار داریم هر گونه اخبار در خصوص تهیه و توزیع کالای قاچاق را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

توقیف محموله میلیاردی قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست بازرسی شهید "رئیسیان" فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم با هوشمندی و هوشیاری بالای خود حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد راننده خودرو فاقد هرگونه بارنامه و مدارک معتبر گمرکی بوده اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی بازرسی دقیق از خودروی مذکور ۱۰ هزار لامپ ال‌ای دی خودرو و ۲۴۰ عدد پایه نگهدارنده گوشی تلفن همراه خارجی که همگی به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ارزش کالا‌های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

سرهنگ قرقانی، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال جهش تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 

دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از کسبه و بازاریان مبنی بر اینکه فردی با صدور چک بلا محل در قبال خرید اجناس از آن‌ها کلاهبرداری کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات از مال باختگان و انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و علمی سرانجام موفق شدند هویت فرد کلاه بردار که دارای ۸ فقره پرونده کلاهبرداری در استان‌های مختلف کشور بوده را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران، مخفیگاه متهم شناسایی و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، تعداد قابل توجهی مدارک مسروقه از جمله دسته چک و کارت ماشین و همچنین اقلام کلاهبرداری شده شامل ۷ دستگاه تجهیزات موسیقی، ۲ تخته فرش، یک دستگاه کولر گازی و ۲ دستگاه لب تاپ، کشف شد.

این مقام انتظامی مجموع مبلغ کلاهبرداری شده توسط متهم را ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و ضمن اشاره به شناسایی ۱۶ مال باخته در این پرونده گفت: با اعتراف صریح متهم به عمل بزهکارانه خود و تنظیم شکایت از سوی شاکیان پرونده، وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 

کشف بیش از ۷۴ کیلو حشیش در "خوروبیابانک

سرگرد "فرهاد جعفری اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رشیدی" فرماندهی انتظامی شهرستان "خورو بیابانک" با اشرافیت اطلاعاتی و تیزهوشی بالای خود حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک و قصد متوقف کردن آن را داشتند که خودرو بدون توجه به دستور ایست ماموران با سرعت به راه خود ادامه می‌دهد.

او افزود: ماموران بلافاصله خودروی مذکور را مورد تعقیب قرار دادند که در نهایت راننده در یکی از محور‌های خاکی خودرو را رها کرده و به سمت بیابان‌های اطراف متواری می‌شود.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "خورو و بیابانک" ادامه داد: با فرار متهم، دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و سرانجام با تلاش ماموران این قاچاقچی مواد مخدر در حالی که در یکی از معادن مخفی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد جعفری، تصریح کرد: با اعترافات متهم ۷۴ کیلو ۵۰۰ گرم حشیش که توسط وی در بیابان‌های اطراف مدفون شده بود کشف و این سوداگر مرگ نیز همراه با پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: هرچند که سوداگران مرگ با جاسازی‌های حرفه‌ای اقدام به انتقال و قاچاق مواد مخدر می‌کنند، اما تا کنون هوشمندی بالای نیرو‌های انتظامی آنان را در عملی کردن نقشه‌های خود ناکام گذاشته است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.