جعفری گفت: از آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا کنون ۱۲ هزار طرح بررسی و بیش از ۵ هزار طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه کمیته فنی استانی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی که با هدف پالایش طرح‌های موجود در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت روستانشینان تنها راه ماندگاری مردم در مناطق روستایی است.

اوعنوان کرد: اگر به ایجاد اشتغال در روستا‌ها توجه کنیم و در این راستا اقدامات اساسی و عملیاتی انجام شود از مهاجرت بی رویه جلوگیری خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی با هدف ایجاد شغل و کمک به ماندگاری مردم در روستا‌ها انجام می‌شود و باید تلاش کرد این اعتبارات صرفا در روستا‌ها و در راستای اشتغال آفرینی هزینه شود.

او با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی برای مشاغلی است که در بافت روستا‌ها ایجاد می‌شود، افزود: برای دیگر رسته‌های باید از محل‌های دیگر تامین و جذب اعتبارات صورت بگیرد.

جعفری اذعان کرد: از آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا کنون ۱۲ هزار طرح بررسی و بیش از ۵ هزار طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گفته او، برای پرداخت تسهیلات به این تعداد طرح اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جعفری گفت: باید طرح‌های باقیمانده در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به روزرسانی و در سفر آینده معاون اشتغال وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی برای دریافت تسهیلات معرفی و تامین اعتبار برای آن‌ها انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اذعان کرد:‌یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد اشتغال در روستا‌ها توجه به صنایع دستی و توسعه گردشگری است.

او خاطرنشان کرد: در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به موضوع صنایع دستی و درآمدزایی از آن محل کمتر توجه شده که این امر باید مرتفع شود و تلاش کنیم تسهیلاتی را در این راستا در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.