فرماندار شهرستان جلفا گفت:ثبت درخواست تسهیلات حمایتی دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا همزمان با سراسر کشور در شهرستان جلفا نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمدی فرماندار شهرستان جلفا در جلسه رفع موانع تولید در خصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: دولت در شرایط سخت اقتصادی کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد، لذا ثبت درخواست تسهیلات حمایتی دولت به واحد‌های کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا، همزمان با سراسر کشور در شهرستان جلفا نیز آغاز شده است.

او افزود: سهم استان از تسهیلات تعیین شده برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به صنوف و مشاغل خرد حدود ۲۳۵۰ میلیارد تومان است که همه باید اطلاع رسانی و واحد‌های آسیب دیده در سامانه ثبت‌نام کنند، تا بتوانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

احمدی گفت: این تسهیلات در سه دسته قابل تقسیم بندی است؛ دسته اول به بنگاه‌هایی قابل پرداخت است که به دستور دولت تعطیل شده‌اند، دسته دوم دربرگیرنده مشاغل ۱۳ گانه‌ای است که برای حفظ سلامت کارکنان و جامعه فعالیت شأن متوقف کرده‌اند و دسته سوم برای رانندگان مسافربر بیمه پرداز بصورت خویش فرما است.

فرماندار شهرستان جلفا گفت: دولت رسته‌های ۱۳ گانه‌ای را بعنوان مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا معرفی کرده که در اولویت برخورداری از تسهیلات حمایتی هستند و در صورت دارا بودن شرایطی همچون؛ قرار داشتن در رسته‌های ۱۳ گانه به شدت آسیب دیده از کرونا، دارا بودن لیست بیمه و کد کارگاهی تأمین اجتماعی و داشتن حداقل یک نفر نیروی بیمه شده، فعال بودن در سال ۹۸، استفاده نکردن کارگران کارگاه از بیمه بیکاری از زمان آغاز کرونا، عدم تعدیل نیروی کار از تاریخ یکم اسفند ۱۳۹۸ و عقد قرارداد با کارگران و ارائه تعهد به حفظ اشتغال حداقل تا پایان ۹۹، می‌توانند در سامانه یاد شده ثبت نام کنند و متقاضی دریافت تسهیلات گردند.

 او گفت: کلیه واحد‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر کارگر بیمه شده مبلغ ۱۶ میلیون تومان و سایر کسب و کار‌های زیرمجموعه رسته‌های ۱۳ گانه به ازای هر کارگر بیمه شده مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات، با نرخ ۱۲ درصد دریافت خواهند کرد. همچنین برای رانندگان بیمه پرداز خویش فرما نیز مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه بانک‌ها می‌بایست شرایط جذب این تسهیلات را تسهیل نمایند؛ گفت: کلیه دستگا‌های اجرایی و بخشداری‌ها نسبت به اطلاع رسانی مناسب به جامعه مخاطب و عموم مردم اقدام و مردم را برای دریافت این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد تشویق و ترغیب کنند.

او در پایان سخنان خود به واحد‌های بلاتکلیف تولیدی اشاره کرد و گفت: به واحد‌هایی که در حالت غیر فعال و راکد بوده تسهیلات تعلق نمی گیرد و باید در اسرع وقت وضعیت خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.