قابلیت پنهان Back Tap آیفون فاش شد

کاربران توانستند چند قابلیت پنهان در سیستم‌عامل iOS 14 را کشف کرده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،کاربران همچنان پس از گذشت دو روز از معرفی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS در حال یافتن قابلیت‌های جدید هستند. این ویژگی‌های جدید و پنهان شامل ترفندهای جالبی نیز می‌شوند که اخیراً توسط برخی محققان دنیای فناوری مشخص شده‌اند.

اخیراً فردریکو ویتیچی متوجه قابلیت Back Tap شده است که به کاربران اجازه می‌دهد دستورات متفاوت و یا میانبرهای دلخواه خود را اجرا کنند. این ویژگی به دو الی سه بار ضربه زدن به پشت گوشی هوشمند فعال می‌شود. هدف از عرضه چنین قابلیتی آسان‌سازی فعالیت کاربران، به خصوص افراد کم‌توان بوده است.

دیگر قابلیت‌های پنهان iOS 14

به هر حال قابلیت Back Tap به تمامی افرادی که ترجیح می‌دهند کارهای خود را سریع‌تر انجام دهند کمک زیادی می‌کند. از دیگر قابلیت‌هایی که به گوشی‌های آیفون از طریق iOS 14 اضافه شده می‌توان به افزایش عمر باطری‌ها اشاره کرد. محققان اخیراً متوجه شدند iOS 14 شارژ باطری ایرپادها را بهینه‌سازی می‌کند. نحوه شارژ این دستگاه‌ها حالا به مک‌بوک‌ها و آیفون‌ها شباهت پیدا کرده است. قابلیت جدید ایرپادها را به سرعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و از آن پس کمی صبر می‌کند تا با مکس بیشتری به شارژ ۱۰۰ درصد برسد.

Back Tap آیفون


بیشتر بخوانید


این قابلیت عمر باطری را افزایش می‌دهد و کاربران حالا می‌توانند با خیال راحت ایرپاد‌های خود را به شارژ بزنند. در کنار قابلیت Back Tap ویژگی‌های دیگری نیز به سیستم‌عامل iOS 14 آمده‌اند. تیم تحقیقاتی دیگری اخیرا متوجه شده که کاربران می‌توانند در گالری تصاویر خود دسترسی به تصاویر را محدود کنند. به این صورت کاربران دیگر نیازی نیست تا دسترسی تمامی تصاویر شخصی خود را به یک نرم افزار بدهند و می‌توانند میزان دسترسی شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند.

با توجه به قابلیت‌های پنهان نمایان شده، انتظار می‌رود که شرکت اپل ویژگی‌های پنهان بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده باشد. اما به نظر می‌آید این مجموعه تمایل بسیاری دارد تا خود افراد قابلیت‌های متفاوت را کشف کنند. گفتنی است هیچ یک از قابلیت‌های مذکور در مراسم معرفی iOS 14 توضیح داده نشدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار