رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : مردم موازین بهداشتی را جدی بگیرند، زیرا ویروس کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و کشنده و خطرناک است و آمار مرگ و میر آن ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : متاسفانه با اینکه هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان در سطح شهرستان قصرشیرین هستیم، ولی عده‌ای از مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او گفت : با آمدن فصل گرما ویروس ضعیف نشده و تنها راه مقابله با این ویروس کشنده جلوگیری از قرارگیری در معرض ویروس و عدم حضور در مکان‌های پرتردد و شلوغ است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: مردم برای کمک به جلوگیری از انتشار بیماری‌های تنفسی حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را که در کاهش انتشار ویروس تاثیر بسیار زیادی دارد رعایت کنند و از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب کنید.

منصوری ادامه داد: اجتناب افراد از لمس کردن چشم، بینی و دهان خود، ماندن در خانه درصورت داشتن علایم بیماری، ضدعفونی و شستن دست‌ها و سطوح، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از مواردی هستند که مردم باید آن را جدی بگیرند.

او با ابراز گلایه از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده و به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند، گفت: افزایش آمار مبتلایان در نتیجه سهل انگاری عده‌ای از افراد ناقل است که با وجود اینکه ناقل ویروس هستند، اما بدون ماسک و رعایت هرگونه فاصله اجتماعی در سطح شهر تردد می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تاکنون هشت تن از کادر درمان این شهرستان به بیماری ویروسی کرونا مبتلا شده اند و ما برای ارایه خدمات درمانی به مردم نیازمند کادر درمان هستیم و ابتلای کادر درمان نیز نتیجه سهل انگاری عده‌ای از مردم است که فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی را نادیده می‌گیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.