نماینده مردم تبریز در مجلس،ازورود پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور به فاز جدید خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس   گفت:ثروت مردم ماشین سازی تبریز، هپکوی اراک، کشت و صنعت مغان و هفت تپه است که به ثمن بخس واگذار شده و توانسته‌ایم آن‌ها را بازگردانیم و یا در مرحله اعاده به بیت‌المال است؛ اکنون با به زندان رفتن رئیس سابق سازمان خصوصی سازی پرونده در مرحله جدیدی قرار گرفته است.

اوضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تقدیر ویژه دارم از رئیس قوه قضائیه که حرکت جسورانه این عالم بزرگوار در دلگرم ساختن مردم بیش از پیش توانسته است ایفای نقش کند.

او با انتقاد از اینکه وضعیت اقتصادی کشور و سفره‌های مردم که کوچک شده است، افزود: این وضعیت معلول بی عدالتی و غفلت از رهنمود‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

 نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ۱۴ میلیارد دلار ثروت این کشور را هر سال در اختیار دولت قرار می‌دهیم که گزارش امروز آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی حکایت از این داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز ترجیحی به جیب عده‌ای خاص رفته و مردم ما نتوانستند از ارزانی کالا چیزی را حس کنند.

بیگی یادآور شد: یعنی ما هم شلاق را نوش جان کردیم، هم پیاز را خوردیم و هم جریمه را پرداخت کردیم و نارضایتی مضاعف مردم را امروز شاهد هستیم؛ بهترین موضوع در این رابطه ماجرای شکر است که امروز در بازار خرده فروشی کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت جهانی شکر ۲۲۰ دلار است یعنی هر کیلو شکر ۲۲ سنت و با هزینه سربار ۲۵ سنت یعنی یک چهارم دلار می‌شود؛ اگر دلار را دلار ۲۰ تومان امروز دولت آقای روحانی ببینیم یعنی قیمت آن باید ۵ هزار تومان باشد نه ۱۰ هزار تومان در حالی که ما برای خریدن نیشکر ارز ۴۲۰۰ هزار تومان دادیم، اما مردم هیچ بهره‌ای از این شکر و اقلام اساسی که باید ارزان تهیه می‌شدند نبردند.

او افزود: ثروت مردم همان ۳۵ میلیارد دلار ثروتی است که به بازار ریخته شده برای اینکه قیمت طلا و ارز کنترل شود، اما خودشان به بازار تزریق و خودشان هم خریداری کردند.

او ادامه داد: ثروت مردم ما میلیون‌ها دلاری است که به امثال مش قربانعلی و اسدبیگی و آدم‌هایی داده شده که هیچ مالی را وارد کشور نکردند و یا سعی کردند زیاده نمایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.