مهم‌ترین حوادث امروز ۳ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری با فروش بن‌های تخفیف

رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به کلاهبرداری با فروش بن‌های تخفیف، گفت: فردی که با عنوان فروش بن‌های تخفیف از شهروندان مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به کلاهبرداری با فروش بن‌های تخفیف، در این باره اظهار کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد در فضای مجازی با مشاهده یک آگهی با مضمون دریافت بن‌های تخفیف مراکز درمانی و تفریحی، مبلغ ۱۵ میلیون ریال واریز کردم و پس از آن فرد ناشناس، دیگر پاسخگوی تلفن خود نبود که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: طی چند هفته تعداد ۳۰ پرونده دیگر با همین موضوع به این پلیس ارسال که شکات به همین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پس از بررسی‌های دقیق و فنی، موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تاکنون مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از شکات کلاهبرداری کرده است، اضافه کرد: فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

او به همشهریان توصیه کرد: هرگز فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورند و تا قبل از دریافت خدمات، اقدام به واریز وجه نکنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

کشف گیاهان دارویی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف گیاهان دارویی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به کشف گیاهان دارویی قاچاق در لارستان، در این باره اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس - لارستان، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارقان کابل مخابراتی و کشف ۱۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ نفر سارق کابل مخابراتی و کشف ۱۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به دستگیری ۲ نفر سارق کابل مخابراتی و کشف ۱۷ فقره سرقت در فیروزآباد، در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر سارق را در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۱۴۰ راس گوسفند قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف ۱۴۰ راس گوسفند قاچاق به ارش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی فرمانده انتظامی مهر با اشاره به از توقیف ۱۴۰ راس گوسفند قاچاق، در این باره اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی بخش اسیر این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها، ۱۴۰ راس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مظنون به قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ فرمانی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به کشف کالای قاچاق در ممسنی، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام اجرای ایست بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۲ دستگاه کولر گازی، یک دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ دستگاه یخچال، یک دستگاه فریزر و همچنین تعداد ۵ دستگاه ماینر (استخراج ارز الکترونیکی) مظنون به قاچاق و بدون هرگونه مدارک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، یک میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کشف ۴۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در ارسنجان

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۴۳ میلیارد ریال در محور سعادت شهر به ارسنجان خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف ۴۳ میلیارد کالای قاچاق در ارسنجان، اظهار کرد: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محور محور سعادت شهر-ارسنجان، به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۶۳ قلم لوازم خانگی قاچاق از نوع اسپیلت، یخچال فریزر، تلویزیون ال‌ای‌دی، گیرنده دیجیتال و ماشین لباسشویی شدند، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۴۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار