وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه، این کشور را مسئول هرج و مرج‌های کنونی لیبی دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، این کشور را مسئول گسترش هرج و مرج در لیبی به سبب حمایت از گروه‌های غیرقانونی خواند و اعلام کرد پاریس «بازی خطرناکی» را در لیبی انجام می‌دهد.

وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای افزود: فرانسه مسئول کشیده شدن لیبی به هرج و مرج به سبب حمایت از سازمان‌های غیرقانونی است؛ از این رو این کشور طرفی است که بازی خطرناکی را در لیبی انجام می‌دهد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه افزود: «فرانسه باید در برابر تهدید‌های مصر به مداخله نظامی (در لیبی) سکوت کند.» اشاره این وزارتخانه به سخنان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر است که گفته بود برای مداخله در لیبی مشروعیت دارد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: فرانسه بجای کار برای تحقق امنیت و ثبات، تنش در شرق مدیترانه را ترویج می‌کند.

گفتنی است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به تازگی حمله‌ای شدید را علیه ترکیه، به سبب نقشش در لیبی کلید زده و این کشور عضو ناتو را متهم کرده بود که «بازی خطرناکی» را آغاز کرده که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

مکرون در سخنانی که خشم همتای ترکیه‌ای اش را برانگیخت، اقدامات ترکیه در لیبی را مثالی بر نظر بحث برانگیز این کشور در ناتو خواند.

امانوئل مکرون گفت: به نظر می‌رسد ترکیه امروز بازی خطرناکی را در لیبی بازی می‌کند که مخالف تمامی پایبندی‌هایی است که به دوش کنفرانس برلین وجود دارد.

مکرون همچنین گفته بود نقش ترکیه در این بحران، منافع لیبی و نیز کشور‌های منطقه و اروپا را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خدایی جای ما خالیه
آخرین اخبار