محققان کره جنوبی با آموزش هوش مصنوعی، موفق به کشف روشی برای مقابله با حملات هک صوتی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که اینترنت ساخته شد، هکر‌ها نیز متولد شدند. این افراد سودجو از هر روش برای از بین بردن حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کنند. هکر‌ها از روش‌های مختلفی برای فریب دادن طعمه خود استفاده می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به سایت‌های فیشینگ، هک گوشی هوشمند و موارد این چنینی اشاره کرد. اما در این میان یک روش وجود دارد که تاکنون تقریبا راهی برای مقابله با آن وجود نداشت.

در دنیای امروز که با وجود قابلیت‌هایی مانند دیپ‌فیک، دیگر نمی‌توان حتی به چشمان خود اعتماد کرد، عده‌ای با استفاده از صدا، حمله هکری می‌کنند. اما دیگر قرار نیست طعمه این نوع هک باشیم، زیرا به تازگی روشی برای تشخیص این مسئله به وجود آمده است.

آموزش هوش مصنوعی توسط محققان کره جنوبی برای تشخیص صدای ضبط شده

عده‌ای از محققان در کره جنوبی به تازگی سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کاربران را در مقابل حملات هکری صوتی ایمن کند. این هوش مصنوعی به گونه‌ای آموزش دیده است که می‌تواند بین صدای واقعی یک انسان زنده با صدای ماشینی ضبط شده، تمایز قائل شود.


بیشتر بخوانید


دوران حملات هک صوتی به پایان رسید

تمایز بین صدای واقعی انسان و صدای ضبط شده با بررسی طیف فرکانسی

هوش مصنوعی مذکور دارای توانایی خاصی است که به آن اجازه می‌دهد طیف فرکانسی واقعی صوت یک انسان را با صدای ضبط شده مقایسه کرده و نتیجه نهایی را گزارش کند. البته این سیستم از روش‌های دیگری نیز برای این کار استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها الگوریتم‌های هوش مصنوعی است.

امیدواریم دیگر شاهد سوءاستفاده سودجویان از صدا‌های ماشینی برای هک کردن و فریب دادن افراد نباشیم. از این روش بار‌ها برای خالی کردن حساب‌های کاربران استفاده شده است و می‌توان گفت به دلیل خاص بودن این روش، تاکنون افراد زیادی طعمه صدا‌های ماشینی شده‌اند. محققان امنیتی همیشه در تلاش هستند تا بتواند جلوی هکرهای کلاه سیاه‌ را بگیرند و امنیت را به اینترنت بازگردانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار