ارزش گذاری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به نحوی است که شاید ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت واقعی زمین باشد که این موضوع مورد اعتراض واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در نشست این شورا گفت: ارزش گذاری عرصه زمین واحد‌هایی که متقاضی وثیقه گذاری برای دریافت تسهیلات هستند، توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به نحوی است که شاید ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت واقعی زمین ارزش گذاری شود و این موضوع با اعتراض واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی همراه است.

او افزود: با توجه اینکه این موضوع دارای جنبه ملی است، در قالب ستاد تدبیر قابل حل نیست و پرونده مذکور باید از طریق شبکه بانکی کشور پیگیری شود. این نکته بسیار پُر اهمیتی است و اگر حل شود، مشکلات بسیاری در حوزه تسهیلات بانکی بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: سیاست گذاری‌های بانک مرکزی در مسائلی از این دست اثرگذار است؛ باید کارشناسی دقیق و قابل دفاعی انجام دهیم تا اگر قرار است موضوع به طور استانی و ملی مطرح شود، بتوان از نظرات خود دفاع کرد.

لبافی بیان کرد: بنابراین لازم است تا در کارگروهی ویژه با مسئولیت انجمن مدیران صنایع این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج کار، متقن و کارشناسی شده باشد و برای زمین‌های دارای سند و بدون سند نیز بررسی‌های لازم انجام پذیرد.

او تصریح کرد: ما پژوهشی برگرفته از نظر ۱۰۰ فعال اقتصادی استان انجام دادیم و چگونگی ادامه اشتغال و عدم تعدیل نیروی انسانی در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری در حمل مسافر و بار را نیز در این پژوهش بررسی کرده ایم.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.