در ۳۱ پرونده منتهی به قصاص نفس، در پنج ماه اخیر ،با تلاش شعبه سفیران ضامن آهو مشهد به گذشت اولیای دم، ختم شد.

محمود رفسنجانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در پنج ماه اخیر تعداد ۳۱ فقره پرونده منتهی به قصاص نفس در شعبه سفیران ضامن آهو مشهد با گذشت اولیاء دم، منتهی به سازش شد.

او با بیان اینکه بیش از پنجاه هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان به سازش منتهی شده است افزود: شورای حل اختلاف استان با تشکیل شعبه سفیران ضامن آهو در ستاد دیه استان توانسته است قدم مهمی در سازش پرونده‌های منتهی به قصاص نفس داشته باشد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: تلاش برای ایجاد مصالحه در اختلافات این فرصت را به دستگاه قضائی خواهد داد تا در کمترین زمان به پرونده‌هایی که پیچیدگی قضائی بیشتری دارند رسیدگی کند که به تبع این امر تآثیر بسزایی در کاهش اطاله دادرسی و اجرای عدالت قضائی خواهد داشت.

رفسنجانی بیان کرد: طبق آمار رسمی مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور، ما از لحاظ حجم پرونده‌های وارده جایگاه دوم کشوری را داریم و با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف استان و نظارت مستمر مدیران، اطاله دادرسی و موجودی پرونده‌های مسن در استان را به حداقل رسانده ایم.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۲۸۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی مختومه شده است که از این تعداد در بیش از پنجاه هزار پرونده گزارش اصلاحی صادر شده است.

در حال حاضر خراسان رضوی ۲۴۲ شعبه شهری و ۳۹ شعبه روستایی دارد که تمام شعب آن متصل به سامانه سمپ و مجهز به شبکه رایانه‌ای هستند در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد اوراق قضائی شورای حل اختلاف استان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.