رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی گفت:پرونده‌ای به ارزش دو میلیارد تومان با سازش و مصالحه طرفین و با همت شورای حل اختلاف مختومه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود رفسنجانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی گفت: با تلاش صادقانه و بی شائبه اعضای شعبه ۲۶۳ در مجتمع پنج شورای حل اختلاف مشهد برای اصلاح ذات البین پرونده‌ای به ارزش دو میلیارد تومان با سازش و مصالحه طرفین مختومه شد.
 
او افزود: شورا‌های حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی با الگو‌گیری از آموزه‌های دینی نماد و ترویج دهنده فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیرتعداد پرونده ای قضایی در خراسان رضوی

 معاون قضائی رئیس کل دادگستری ورئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌ترین فلسفه شورا‌های حل اختلاف اصلاح ذات البین است و  مهم‌ترین مزیت صلح و سازش دعاوی و رفع اختلافات، جلوگیری از طولانی شدن دادرسی و کاهش مراجعه مردم به مراجع دادگستری خواهد بود.

رفسنجانی بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف نهادی مردمی با الگو‌گیری از آموزه‌های دینی، سفیران فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند که برای ایجاد رفق و مودّت در محیطی دور از تشریفات دادرسی برای اصلاح ذات البین تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.