معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایس تعداد آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه از ۱۸۴ فوتی ناشی از بیماری کرونا در محدوده علوم پزشکی آبادان، ۱۰۹ نفر بیماری زمینه ای داشته اند گفت:از مجموع ۱۸۴ فوتی ۱۱۱ نفر مرد و ۷۳ نفر زن بوده اند.

او تعداد بستری ها در منطقه را رو به  افزایش برشمرد و افزود:  این  امر روند نگران کننده ای را نشان می دهد ، برای کنترل این بیماری همه باید خود را ناقل فرض و در اجتماعات از ماسک استفاده کنیم .

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مهمترین موضوع در کاهش ابتلا به بیماری کرونا تغییر رفتار اجتماعی افراد است، تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از وسایل گندزدایی و ضدعفونی کننده و دریافت کد رهگیری توسط اصناف در سامانه سلامت و عدم حضور در اجتماعات نقش مهمی در کاهش آمار ابتلا به این بیماری دارد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.