با وجود تمامی هشدارهای مسوولین در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ، شهرهای آبادان و خرمشهر کماکان در حال گذر از موج شیوع دوم کرونا هستند.آبادان اما در وضعیت قرمز بسر میبرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اواخر بهمن ماه بود خبرهایی درباره وجود چند بیمار کرونایی در قم رسانه ای شد و بعد از آن مسوولان علوم پزشکی استان های دیگری همچون تهران ، البرز، گیلان و مازندران و دیگر استانهای کشور از انتشار این ویروس در استانهایشان خبر داده و با تشکیل ستاد کرونا در هر استان برای جلوگیری از انتشار این ویروس تمهیداتی را اندیشیدند .

براساس تحقیقات و اعلام کارشناسان بهداشتی ویروس کرونا از خانواده ویروس های آنفولانزایی است با این تفاوت که درصد مرگ و میرش کمتر از آنفولانزاست ، اما سرعت انتشار بیشتری دارد . 

اما مدتی است موج شیوع دوم  ویروس ناخوانده به جان مردمی خوزستان افتاده و در این استان جا خوش کرده بطوری که ۹شهر از خوزستان را به وضعیت قرمز تبدیل کرده است.از جمله این شهرها می شود به شهرهای آبادان، امیدیه ، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان اشاره کرد.

مسئولان شهری و کشوری نیز از ابتدای این ایپدمی تاکنون با برگزاری جلسات و هشدار به مردم نسبت به مهار ویروس کرونا در تلاشند اما برای مهار این ویروس نیاز همکاری بسیار مردم با مسئولان را می طلبد.

استفاده از ماسک برای همه مردم آبادان اجباری شد

زین‌العابدین موسوی  فرماندار ویژه آبادان: براساس مصوبه ستاد اجرایی مبارزه با کرونا آبادان همه شهروندان  ملزم به استفاده ماسک در سطح شهر هستند، و  بنرهای هشدار دهنده لزوم استفاده از ماسک در سطح شهر نصب می‌شود.

او با بیان اینکه افراد آلوده به کرونا باید کنترل شوند گفت‌: تا الان توانستیم  همه جامعه را کنترل کنیم اما به این نتیجه رسیدیم که نباید کل جامعه را قرنطینه کنیم و افراد جامعه ما اکثرا متعهد و به فکر سلامتی خود هستند و افراد آلوده به کرونا باید کنترل شوند.

عدم توجه شهروندان به هشدارهای دانشکده علوم پزشکی و مسئولان شهری باعث شد اکثرا به این بیماری مبتلا شوند طوری که آمار مرگ و میر بالا رفت  و شهروندان از رعایت نکردن مسائل بهداشتی و هزینه گزاف دفن و کفن اموات کرونایی گلایه مند شوند و این امر باعث تشکیل نشست مشترک امام جمعه خرمشهر  با فرماندار و شهردار این شهرستان صورت گیرد.

فوت ۸ نفر بر اثر ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان

دکترسلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: هم اکنون ۲۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آبادان بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری به سر می‌برند.

او افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا رخ داد که شامل ۴ نفر از آبادان، ۳ نفر خرمشهر و ۱ ازنفر شادگان است.

هزینه اموات کرونایی کاهش یافت

حجت‌الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر گفت: در نشست مشترک با فرماندار و شهردار این شهرستان مقرر شد هزینه تجهیز اموات مبتلا به بیماری کرونا به یک میلیون تومان کاهش یابد در حالیکه پیش از این برای تجهیز اموات مبلغ یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اخذ می‌شد.

او افزود: همچنین در این نشست از مسوولان مربوطه خواسته شد خدمات و هزینه‌های اخذ شده را به نحو احسن و دقیق برای مردم شفاف‌سازی کنند و شهرداری موظف به کفن و تدفین متوفیان کرونایی خواهد بود.

حضور مردم در تجمعات و رعایت نکردن پروتکل بهداشتی نیز از عوامل افرایش ویروس کرونا است.

شریعتی استاندار خوزستان  گفت: تجمعات از عوامل اصلی ابتلای شهروندان است و برپایی هرگونه مراسم شادی و عزا  ممنوع است ، عدم رعایت شما شهروندان باعث می شود کادر درمان و پزشکان تحت فشار قرار گیرند و با سختی تمام کار را ادامه دهند.

او ادامه داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم هر کدام از شهرهای قرمز استان عقب گرد خواهیم کرد و محدودیت ها را مجددا اعمال می نماییم.

اعزام ۴٠ پرستار ویژه ICU به خوزستان

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۴۰ پرستار ویژه ICU به استان خوزستان در پی افزایش شیوع کرونا در این استان خبر داد و گفت: این پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و دزفول و دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان جهت ارائه خدمات تخصصی سلامت اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.