رئیس مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه اولویت اول مجلس است چرا که استفاده از شیوه‌های مشکل زا باعث افزایش لجام گسیخته نقدینگی شده است.

اصلاح ساختار بودجه اولویت اول مجلس است/ بورس باید به افزایش تولید و اشتغال کمک کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ارائه نطق محمدرضا پورابراهیمی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: مردم مطمئن باشند که مجلس یازدهم اولویت خود را در حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی آنها قرار داده است.

او افزود: ما نظارت خود را در ابتدا از حوزه اقتصادی شروع کرده‌ایم و صریح و شفاف از سازمان‌های مرتبط و وزاری ذی‌ربط توضیح می‌خواهیم.

رئیس مجلس ادامه داد: مردم مطمئن باشند که به آنها گزارش خواهیم داد و در عمل این اتفاق خواهد افتاد.

قالیباف گفت: یکی از موضوعاتی که به آن گرفتاریم اصلاح ساختار بودجه بوده چرا که چندین سال است که با کسری بودجه مواجه هستیم و استفاده از روش‌های مشکل‌زا باعث ایجاد تورم لجام گسیخته شده است، بنابراین اصلاح ساختار بودجه دستور کار اول مجلس است.

او گفت: در اولین جلسه‌ای که آقای نوبخت به مجلس آمدند اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کردند و جلسات متعددی نیز در این باره برگزار شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در حوزه بازار بورس هم دولت و هم ما باید توجه داشته باشیم که در این بازار عرضه بیشتر از تقاضا باشد تا این فضا به سمت افزایش تولید حرکت و به تأمین مالی کمک کند تا تورم کنترل شود.

قالیباف با اشاره به بازار ارز گفت: امروز کمیسیون اقتصادی در این باره جلسه دارد و بنده نیز حضور خواهم یافت تا این امر به صورت جدی دنبال شود.

رئیس مجلس بیان کرد: آقای پور ابراهیمی گفتند که کمیسیون‌ها با تأخیر شکل گرفته است، اما ما طبق آیین‌نامه عمل کردیم و در روز یکشنبه و موعد قانونی این کمیسیون‌ها شکل گرفت و کمیسیون اقتصادی تا امروز سه جلسه برگزار کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار