جمعیت بانوان فرهیخته با هدف هم اندیشی و رفع مشکلات زنان در استان خوزستان تشکیل می‌شود و فعالیت خود را همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین احسان فرد آقایی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ارائه موضوعات مختلف دینی به این قشر لازم و ضروری است.

او افزود: به منظور اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خاص برای دختران و زنان در سراسر شهرستان های خوزستان، جمعیت بانوان فرهیخته و فعال دینی در قالب یک حلقه ۵ تا ۵۰ نفره از بانوان فرهیخته، تحصیل کرده و دارای سوابق درخشان فرهنگی، علمی و تحصیلی تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرد آقایی در ادامه بیان کرد: در مرحله اول این بانوان با برگزاری جلسات هم اندیشی، مشکلات حوزه زنان و دختران شهر و منطقه خود را مورد بررسی قرار می‌دهند و از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده، مسائل را به ادارات تبلیغات اسلامی آن شهرستان ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: امیدواریم در یک بازه زمانی ۲ الی ۳ ساله، جمعیت بانوان فرهیخته و فعال دینی جایگاه حقوقی خود را در سطح خوزستان و شهرستان‌ها پیدا کنند و مسئولان امر آن‌ها را بشناسند، ضمن اینکه در حال حاضر تعداد زیادی موسسه دخترانه و مربوط به بانوان در حوزه‌های قرآنی و هیئت های مذهبی تشکیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت طرح جمعیت بانوان فرهیخته و فعال دینی در روز میلاد حضرت معصومه (س) از شهرستان هویزه می شود و به فراخور در شهرستان‌های دیگر این جمعیت فعال خواهد شد، ادامه داد: البته خواهران مبلغ نیز فعالیت خود را با سخنرانی در مراسمات روضه در منازل و ایام مناسبتی که در طول سال برگزار می‌شود آغاز کرده اند، ادامه داد:.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین فرد آقایی، حدود ۴۰ درصد جمعیت مخاطب اداره کل تبلیغات استان خوزستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.