اتمر: با تکیه بر مناسبات برادرانه نگرانی‌های مشترک را برطرف می‌کنیم

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: با تکیه بر مناسبات برادرانه می‌توانیم به فضل خدا تمام نگرانی‌های مشترک را برطرف کنیم.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه بعد از دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما جلسه خیلی خوبی داشتیم با وزیر کشور ایران و در این جلسه با محبت برادرانه به تمام مسائلی که صدر اولویت‌های ما قرار داشت پرداختیم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان افزود: ما در این دیدار یک بار دیگر از عزیزان ایرانی خود به خاطر همبستگی و حمایت برادرانشان سپاسگزاری کردیم.

اتمر خاطرنشان کرد: ما روی نگرانی‌های مشترک هر دو کشور صحبت خوبی را داشتیم و توافق کردیم با تکیه بر مناسبات برادرانه می‌توانیم به فضل خدا تمام نگرانی‌های مشترک را برطرف کنیم.

وی افزود: در این جلسه تاکید کردیم که مناسبات برادرانه میان دو کشور می‌تواند به فضل خدا تمام نگرانی‌های مشترک را برطرف کند و تاکید کردیم با پرداختن به مسائل ریشه‌ای و بنیادی می‌توانیم مناسبات دو کشور را توسعه بیشتر داده تا به خیر و صلاح مردم دو ملت  باشد. مخصوصا همانطور که جناب وزیر گفتند ما در سند جامع پیشرفت‌های خوبی داشتیم و مصمم هستیم در مدت سه ماه آن را نهایی کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت:  مساله شهروندان افغانی در ایران یکی از موضوعات بسیار مهم بحث‌های ما بود و ما از مهمان‌نوازی و حمایت دولت و مردم ایران سپاسگزاریم و روی این نکته تاکید کردیم که تردد باید قانونی باشد و تاکید کردیم که حفظ حقوق بشری اتباع، رفتار توام با مدارا و محبت همیشگی که مردم ایران در ۴۰ سال گذشته نسبت به اتباع افغانستانی داشته ادامه داشته باشد و قلبا از این موضوع تشکر می‌کنیم.

اتمر عنوان کرد: البته برای ما مهم است که عملاً مسأله تردد قانونی و زمینه‌سازی برای کار و کارگر افغانی در ایران به صورت قانونی اقداماتی را انجام دهیم که به خیر و صلاح هر دو ملت باشد.

به نوشته ایرنا، وی گفت: در مورد همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای آقای وزیر پیشنهادات خوبی را مطرح کرد که من به نمایندگی از دولت افغانستان از این پیشنهادات استقبال گرم می‌کنم و می‌خواهیم با اطمینان روی این پیشنهادات اقتصادی و همکاری‌ها کار مشترک و جدی انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.