طالبان ۱۴ زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد

طالبان در ادامه روند آزادی زندانیان، ۱۴ تن دیگر از زندانیان دولت افغانستان را در ولایت‌های لوگر، ننگرهار و نورستان رها کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در ادامه روند آزادی زندانیان، ۱۴ تن دیگر از زندانیان دولت افغانستان را در ولایت‌های لوگر، ننگرهار و نورستان رها کردند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توئیتر خود نوشت که این گروه روز گذشته ۱۴ تن از نیرو‌های افغانستان را در ولایت‌های لوگر، ننگرهار و نورستان از بند آزاد کرده است.

طالبان ادعا دارد که پیش از این نیز در چندین مرحله، ۵۸۷ زندانی دولت افغانستان را در ولایات مختلف این کشور آزاد کرده اند، اما دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که بخشی از افراد رها شده از سوی طالبان غیرنظامی هستند.

دولت افغانستان نیز تاکنون ۳ هزار زندانی طالبان را آزاد کرده و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان وعده داده است که به زودی ۲ هزار زندانی دیگر طالبان نیز آزاد خواهند شد.

گفتنی است که بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان، دولت افغانستان قرار است ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کند و این گروه نیز در مقابل باید هزار نفر از نیرو‌های دولتی را آزاد نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.