گوترش: طرف های درگیر در افغانستان هرچه زودتر آتش بس اعلام کنند

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا هرچه زودتر آتش بس اعلام کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا هرچه زودتر آتش بس اعلام کنند.

گوترش ضمن ابراز تاسف از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در گزارشی نوشت: تلفات ناشی از جنگ، فقر، امنیت ضعیف و گسترش ویروس کرونا، تهدیدات را برای افغان‌ها افزایش داده است.

در این گزارش همچنین به حملات مرگبار به یک شفاخانه و عبادتگاه هندو‌ها در کابل اشاره شده و تاکید شده است که به این خشونت‌ها باید هرچه زودتر پایان داده شود.

انتونیو گوترش بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد برای پایان خشونت‌ها و آغاز مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرده و افزوده است: امیدوارم ملاقات‌ها بین طالبان و حکومت برای مبادله زندانیان باعث افزایش تماس‌ها بین طرفین شود و راه را برای گفتگو‌های مستقیم هموار کند که می‌تواند به حل بحران سیاسی در افغانستان کمک کند.

وی بیان داشت: صلح پایدار در افغانستان صرفا در صورتی امکان پذیر خواهد بود که همه اقشار جامعه در آن دخیل باشند. دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست که فرصت گفتگو و مشارکت زنان را در تلاش‌های جاری صلح فراهم کنند.

گوترش همچنین از امضای توافقنامه سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله نیز استقبال کرد و آن را به نفع افغانستان و یک نیاز مهم برای ختم بن بست سیاسی خواند.

وی همچنین از دولت افغانستان خواست که به وضعیت شکننده اقتصادی و حقوقی زنان در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا توجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.