مدیرگروه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: در تلاشیم تا مشکلاتی که کرونا ویروس برای امنیت غذایی به وجود آورده است را به حداقل برسانیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه محمدی نصرآبادی، مدیرگروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور درباره اهمیت مواد غذایی اظهار کرد: در حال حاضر تحقیقاتی درخصوص تاثیرگذاری کروناویروس بر روی امنیت غذا داریم که بسیاری از اطلاعات خود را از طریق پرسشنامه آنلاین انجام می‌دهیم و این روش محدودیت‌هایی را به دنبال دارد و شاید همه اقشار جامعه را پوشش ندهد.

او درباره فعالیت‌های گروه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: وظیفه این گروه فراهم آوردن شواهد پژوهش محور جهت ارتقای غذا و تغذیه جامعه است و اینکه راه حل‌هایی را برای بهبود وضعیت تغذیه مردم ارائه دهد که مهمترین و بیشترین جنبه‌ای که این گروه بر روی آن کار کرده، امنیت غذا و تغذیه است.

مدیرگروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور تصریح کرد: امنیت غذا و تغذیه به این مفهوم است که شرایطی را در جامعه فراهم کنیم تا مردم در همه زمان‌ها بتوانند به غذای کافی و ریزمغذی‌های مورد نیاز و زندگی سالم و فعال دسترسی داشته باشند. 


بیشتر بخوانید


 نصرآبادی ادامه داد: یکی از مواردی که در سال‌های اخیر بر روی آن کار کردیم، تاثیر سیاست‌های مختلف دولت بر روی امنیت غذا و تغذیه مردم ایران بوده است. یکی از این سیاست‌ها که در کشور مشهور بوده، تبدیل سیاست یارانه کالایی به یارانه نقدی است که متاسفانه این مورد در گروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه بر امنیت غذای مردم موثر نبوده و حتی در مواردی، ناامنی غذایی را افزایش داده است.

او تصریح کرد: ما همچنان بر روی امنیت غذا، تغذیه و البته جنبه‌های دیگری همچون سیاست‌های ایمنی غذایی، سیاست‌های آموزش و پرورش برای وضعیت غذایی دانش آموزان که همکاران فعالیت دارند، در حال کار کردن هستیم.

مدیرگروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های کشور در حال بررسی بر روی امنیت غذایی هستیم که چه مداخله‌ای در خصوص امنیت غذا و تغذیه می‌توانیم انجام بدهیم تا دسترسی جامعه ما به غذای سالم و کافی بالاتر برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار