لاری گفت: پیش نویس سند راهبردی در زمینه توسعه آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت آماده شده است و به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نشست کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن، وظیفه تربیت نیرو‌ها را  بر عهده دارد.

او افزود:  پیش نویس سند راهبردی در زمینه توسعه آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت آماده شده است و به زودی تدوین می‌شود. نگارش این سند با مطالعه و مشورت با کارشناسان در سال‌های گذشته صورت گرفته و بر اساس نظام نامه سلامت، تدوین و مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

لزوم بازنگری سند توسعه پژوهش قرآنی

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت برای ارتقای آرامش و سلامت جسم و روح برای کلیه افراد برنامه ریزی خوبی را انجام داده است.

او افزود: سند توسعه پژوهش قرآنی باید مورد بازنگری مجدد قرار بگیرد به طوریکه اقدامات ملی حذف و راهبرد‌ها در این سند ذکر شود.

طراحی نقشه جامع مطالعات اسلامی

در ادامه مراسم عباس صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور گفت: در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ سلسله همایش‌هایی تحت عنوان قرآن و طب با هدف سنجش وضعیت پژوهش‌ها و شناسایی موارد برگزار شده است.

او افزود: تعیین اولویت ها، شناسایی پژوهشگران، طراحی نقشه جامع مطالعات اسلامی از جمله اقدامات انجام شده در این کمیسیون است. تاکنون پیش نویس نقشه راه کمیسیون تعیین و از همایش‌های بین المللی مطالعات بین رشته‌ای حمایت شده است.

همکاری مراکز علمی و دینی در مدیریت کرونا

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه آموزش قرآن در نظام سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: حوزه سلامت مانند سایر بخش‌ها نیازمند استفاده از قرآن است. با شیوع ویروس کرونا، نقش‌آفرینی جهادی جامعه قرآنی در مدیریت این بحران به خوبی دیده شده است.

حجت الاسلام رستمی افزود: همکاری خوبی بین مراکز علمی و دینی در جریان بیماری کرونا شده است براین اساس ما نیازمند تولید محتوا در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار