تعمیرات سالانه ۱۰ سکوی گازی پارس جنوبی از نیمه اردیبهشت‌ تا کنون انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: در ۴۵ روز اخیر و با رعایت الزام‌های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا، تعمیرات سالانه ۱۰ سکوی گازی با موفقیت انجام شد.

علیرضا عبادی به آغاز تعمیرات سالانه سکو‌های پارس جنوبی از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۲۴ سکو از مجموع سکو‌های پارس جنوبی تا پایان مهر امسال، در تعمیرات سالانه پایش می‌شوند.

او با اشاره به تداوم تولید گاز و انجام تعمیرات سالانه سکو‌های پارس جنوبی، افزود: اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، وقفه‌ای در فعالیت‌های عملیاتی پارس جنوبی ایجاد نکرده است.

تعمیرات سالانه با هدف تولید پایدار گاز در زمستان

 مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تعمیرات اساسی سکو‌های گازی پارس جنوبی با توجه به کاهش تقاضا در مصرف گاز در نیمه نخست سال اجرا می‌شود، بیان کرد: این تعمیرات با هدف پایش، برطرف کردن ایراد‌ها و آماده‌سازی سکو‌ها به‌منظور تولید ایمن و پایدار گاز در نیمه دوم سال الزامی است.

عبادی به دیگر طرح‌های درحال اجرای مدیریت تولید و عملیات همزمان با تعمیرات اساسی سکو‌های پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون به‌منظور پایش وضع درونی خطوط لوله حدفاصل سکو‌ها تا پالایشگاه خشکی، پروژه پیگرانی هوشمند را که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا به‌طور موقت متوقف شده بود، در دست اجرا داریم.

او  از اجرایی شدن طرح رنگ‌آمیزی تعدادی از سکو‌های در حال تولید هم خبر داد و عنوان کرد: عملیات رنگ‌آمیزی تأسیسات سکوی SPD۶ در جریان است و مقرر شده در دو سکوی دیگر نیز همزمان صورت گیرد.

موردی از کرونا در سکوهای گازی پارس جنوبی نداشتیم

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: شرکت نفت و گاز پارس اقدام‌های پیشگیرانه بهداشتی را برای مقابله با شیوع این ویروس کرونا در میان کارکنان شاغل در سکو‌های گازی به‌کار گرفته و تاکنون موردی از این بیماری وجود نداشته است.

عبادی رعایت الزام‌های پیشگیرانه، پایش روزانه سلامت کارکنان، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده پیش از آغاز کار و اعزام به سکو، رعایت فاصله‌گذاری و ضدعفونی بالگرد و اتوبوس کارکنان را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: همه کارکنان شاغل در بخش‌های خشکی و سکو‌ها ملزم به رعایت رویه‌های بهداشتی مطابق با شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.