مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش‌ از ۷۹۸ تن محصول کلزا استراتژیک در استان خریداری شده است.

گنجعلی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:سال گذشته تنها ۸۷۰ هكتار از زمین های كشاورزی سیستان و بلوچستان به كشت كلزا اختصاص داشته اما امسال طبق پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان این محصول در ۲ هزار هكتار از زمین های كشاورزی کشت شود،که تاکنون بیش‌ از ۷۹۸ تن از این محصول استراتژیک خریداری شده است.

گنجعلی اظهار داشت: محصول کلزای مناطق پیشین، دلگان، بمپور ، ایرانشهر و زاهدان توسط کارکنان اداره کل غله استان خریداری می‌شود.

او بیان کرد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان و تشویق آنان برای کشت محصولات استراتژیکی ۶٠ درصد کرایه حمل محصول کلزا نیز به کشاورز پرداخت می‌شود.

مدیر کل غله استان گفت: امسال از سوی دولت هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶٠٠ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

گنجعلی افزود: سال گذشته وجه فروش محصولات کشاورزی در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد و در سالجاری برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که مجددا در سریعترین زمان ممکن حتی به صورت روزانه وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزی واریز شود.

او با بیان اینکه محصول کلزا امسال استان سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته از مرغوبیت بالایی برخوردار است گفت: امسال خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا نسبت به سنوات قبل رشد چشمگیری داشته و پیش بینی می شود کشت این محصول با ارزش در سطح استان سالانه افزایش یابد.

او  با بیان اینکه محصول کلزا خریداری شده تحویل کارخانجات روغن کشور می‌شود افزود: برداشت کلزا در استان سیستان و بلوچستان از اوایل فروردین آغاز ادامه دارد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار