رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به کشت کلزا اختصاص دارد که تا کنون بیش‌از۷۵۰ تن از این محصول خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن الله دادی  رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر اظهارداشت: محصول کلزای مناطق پیشین، دلگان، بمپور و ایرانشهر توسط اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر خریداری می‌شود.

او  بیان کرد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان و تشویق آنان برای کشت محصولات استراتژیکی ۶٠ درصد کرایه حمل محصول کلزا نیز به کشاورز پرداخت می‌شود.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: امسال از سوی دولت هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶٠٠ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

او  افزود: سال گذشته وجه فروش محصولات کشاورزی در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد و در سالجاری برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که مجددا در سریعترین زمان ممکن حتی به صورت روزانه وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزی واریز شود.


          بیشتر بخوانید:

الله دادی با بیان اینکه محصول کلزای امسال جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته از مرغوبیت بالایی برخوردار است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از هزار و ٢٠٠ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان منطقه خریداری شود.

او با بیان اینکه محصول کلزای خریداری شده تحویل کارخانجات روغن کشور می‌شود افزود: برداشت کلزا در جنوب سیستان و بلوچستان از اوایل فروردین آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار