مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بانوی ۴۵ ساله در کوه های رابر به همت تیم امدادهوایی جمعیت هلال احمر استان کرمان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: طی تماس تلفنی صبح امروز با جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط یک بانوی ۴۵ ساله از کوه های دهستان سیه بنوئیه شهرستان رابر در کوتاه ترین زمان تیم امداد و نجات پایگاه اسکر به محل حادثه اعزام شد.

او با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر شهرستان رابر پس از پیمایش ۵ کیلومتری در این ارتفاعات به مصدوم دسترسی پیدا کردند، افزود: به دلیل جراحت شدید و خونریزی داخلی، انتقال مصدوم  با بسکت( وسیله ای مخصوص حمل و انتقال مصدومان حوادث که در نواحی پر خطر مثل دره یا ارتفاعات و کوه‌ها از آن استفاده می شود و به دلیل داشتن لبه‌های کناری در زمان بالا کشیدن یا پایین آوردن مصدوم به وسیله نجاتگران از آسیب بیشتر مصدوم جلوگیری می کند.) به دامنه کوه امکان پذیر نبود و به همین دلیل بدون فوت وقت از مرکز استان درخواست بالگرد شد.

فلاح عنوان کرد: تیم امداد و نجات مرکز استان کرمان با بالگرد به محل حادثه اعزام شدند؛ اما با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و وزش باد، امکان نشستن هلی کوپتر در محل حادثه میسر نشد.

او تصریح کرد: خوشبختانه با مهارت و توانمندی کاپیتان، بالگرد به مدت چند دقیقه در فضای معلق قرار گرفت و با سرعت عمل بسیار خوب نجاتگران هلال احمر، مصدوم با حفظ شرایط ایمنی به داخل بالگرد انتقال یافت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: این بانوی ۴۵ ساله به قصد جمع آوری گیاهان دارویی به همراه خواهرش به ارتفاعات کوه های دهستان سیه بنوئیه عزیمت کرده بود که متاسفانه در اثر سقوط، دچار شکستگی در ناحیه دست، پا، سر و خونریزی داخلی شده بود که با توجه به شرایط جسمانی، امکان حمل و انتقال آن به وسیله بسکت در منطقه کوهستانی نبود و با بالگرد به مرکز استان انتقال و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.