کارشناس مسئول امور زنان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: طرح آموزش کودک یاری برای دانش آموزان دختر و پسر پایه یازدهم در استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پروین سلاجقه، کارشناس مسئول امور زنان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش کرمان در نخستین نشست کارگروه استانی طرح آموزش کودک یاری برای دانش آموزان، ضمن تبیین اهمیت پرورش مطلوب کودکان، گفت: کودکان شکوفه‌های زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه هستند و توجه به سلامت و تربیت آنان، همواره مورد اهتمام بزرگان دین و متخصصان بهداشت و تعلیم و تربیت بوده که از بنیادی‌ترین وظایف و حیاتی‌ترین مهارت‌ها برای والدین محسوب می‌شود.

او افزود: آموزش مهارت‌های تربیت کودک، نیازمند توجه دولت مردان، سیاست گذاران و اندیشمندانی است که به آینده کشور علاقه مند هستند و به آن عشق می‌ورزند، به عبارتی تعالی یک کشور وابسته به امکاناتی است که به طورمستقیم و غیرمستقیم برای کودک فراهم شده است.

سلاجقه تصریح کرد: طرح آموزش کودک یاری به دانش آموزان یکی از طرح‌های حوزه زنان است که بعد از امضای توافق نامه با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و با مشارکت معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

او با بیان اینکه این طرح در ۱۰ استان کشور از جمله کرمان برگزار می‌شود، گفت: این طرح برای دانش آموزان دختر و پسر پایه یازدهم در استان کرمان اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول امور زنان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش کرمان آماده سازی دختران و پسران برای ایفای نقش در زندگی مشترک، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک، آشنایی با اصول مراقبت‌های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک، آشنایی با مهارت‌های اولیه تغذیه مناسب، بهداشت مادر، بهداشت کودک، سلامت جسمی کودک و مهارت‌های کلامی، عاطفی و شناختی کودک را از اهداف مهم اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار