بیشترین میزان تماس‌ها به ۱۲۳، در مورد کودک‌آزاری و همسرآزاری است، این پیام‌ها نسبت به افزایش حساسیت مردم به گزارش کودک آزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین حقدادی معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: از  ۷۵۰ تماس روزانه از سراسر خراسان رضوی که با خط ۱۲۳ گرفته می‌شود، ۴۰ درصد این تماس‌ها غیرمرتبط  و ۶۰ درصد مرتبط است.

او افزود: تعیین تکلیف این پیام‌ها برعهده کارشناسان ما است، از ۲۰ فروردین اعلام شد که موارد مشکوک به کودک آزاری به ۱۲۳ اعلام شد، میزان تماس با ۱۲۳ افزایش پیدا کرده است. مشابه مدت زمانی سال گذشته تماس‌های مرتبط با کودک آزاری سه برابر شده، اما ماموریت‌ها صرفا ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه قانون اطفال و نوجوانان یک گام به پیش است و می‌تواند در جلوگیری از حقوق اطفال بسیار مهم باشد، ادامه داد: قسمت عمده کودکان کار حاصل باور‌های غلط فرهنگی و از سوی دیگر فقر اقتصادی خانواده‌ها است و این دو عامل سبب می‌شود که بعضا کودک کار آمارش به صفر نرسد.

حقدادی بیان کرد: برخورد با کارفرما‌هایی که از این کودکان بهره‌کشی می‌کنند متوجه بازرس اداره کار است؛ مشاهده محلات پرخطر برای کودکان البته باید توسط پلیس و اورژانس اجتماعی گزارش شود و تمام این موارد در قانون مشخص شده است. قانون قبلی مشکلاتی در ضمانت اجرا داشت.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.