مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به تقاضای خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دارای کیفیت آموزشی و پرورشی، هر ساله هم زمان با فرآیند ثبت نام دانش آموزان، با دغدغه‌هایی مواجه هستیم، بنابراین همواره اشاره کرده ایم که نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب‌ترین مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان است.

او  افزود: نظارت کافی بر فرآیند ثبت نام دانش آموز مورد تاکید است. دریافت هرگونه وجه اجباری هنگام ثبت نام ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: حضور اولیاء در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها برای دانش آموزان جدید الورود پایه‌های اول، هفتم و دهم الزامی است.

خدابنده  با اشاره به تحصیل حدود ٧٠ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان بیان کرد: تاکنون دستورالعملی در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان ابلاغ نشده است.

او  با اشاره به تردید خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان با توجه به شرایط کرونایی پیش رو در مدارس غیردولتی تصریح کرد: بازگشت هزینه‌های فوق برنامه سال تحصیلی گذشته، یکی از راه‌های افزایش اطمینان خانواده‌ها برای ثبت نام سال تحصیلی پیش رو در مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به شرایط کرونایی موجودتاکید کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، حتی المقدور کلاس‌های جبرانی و اوقات فراغت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 خدابنده با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور ، مدارس از ۱۵ شهریورماه ۹۹ آغاز به کار خواهند کرداظهار کرد: تلاش خواهیم کرد طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت امکان تا نیمه شهریور ماه ۹۹ به اتمام برسانیم.

او افزود: لباس فرم سال گذشته دانش آموزان مورد تایید است و درخصوص دانش آموزان جدید الورود تصمیم نهایی به شورای مدارس واگذار شده است.

شهریه فوق برنامه باید برگشت داده شود

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی گفت: آنچه که با آن مواجهیم، عدم بازگشت شهریه فوق برنامه اخذ شده در تعداد کمی از مدارس دولتی و غیردولتی است که ضرورت دارد مدیران محترم در این مورد اهتمام کافی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سناریو های پیشنهادی شروع سال تحصیلی به روایت آموزش و پرورش خراسان رضوی

او  با اشاره به برگزاری جلسه ستاد سنجش در راستای ستاد ثبت نام افزود: امسال روسای ادارات به عنوان رئیس پایگاه سنجش آن اداره معرفی شده اند که بایستی با همراهی شبکه بهداشت آن شهرستان سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان را پیگیری کنند.

معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، کمیته‌های مدیریت کرونا مراکز قطب در پایگاه‌های سنجش تشکیل خواهند شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.