مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از توسعه همکاری‌های شرکت ملی حفاری با دانشگاه صنعتی شاهرود در زمینه علمی، آموزشی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: همکاری میان ملی حفاری و دانشگاه صنعتی شاهرود از سال ۱۳۸۹ در حوزه حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی کلید خورد.

او با بیان اینکه تاکنون ۵ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی انجام و یک پروژه دکتری در حوزه علوم ژئومکانیک در مراحل اجرا قرار دارد، افزود: هم اکنون این شرکت و دانشگاه شاهرود در بخش‌های علمی زمین شناسی، ژئومکانیک، و سیالات حفاری همکاری دارند.

عرشیان با اشاره به اینکه دانشگاه شاهرود مجری طرح کلان پژوهشی کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی است، اظهار داشت: به منظور توسعه همکاری‌ها با این مرکز آموزش عالی به تازگی تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی پژوهشی با هدف رفع نیاز‌های موجود در صنایع و به ویژه صنعت حفاری امضاء و مبادله شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تفاهم نامه که به امضای سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود رسیده است، بیان کرد: بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های ۲ مجموعه و همیاری در برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه از تاکیدات این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

به گفته مهدی عرشیان، تعریف و اجرای پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز و حمایت مالی از آنها، امکان استفاده متقابل از تجهیزات تحقیقاتی (آزمایشگاهی و کارگاهی) در پیشبرد پروژه‌های شرکت، بازدید‌های متقابل و همکاری در بخش‌های فنی و مهندسی جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین از دیگر محور‌های موضوع تفاهمنامه اخیر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.