رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با توجه به شرایط زندان‌های استان و محدودیت در فضا‌های فیزیکی و منابع باید استفاده از مجازات زندان به استثنای جرایم خاص به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین تجدید پیمان با شهدای انقلاب اسلامی که در نخستین روز هفته قوه قضاییه برگزار شد با بیان این که با توجه به شرایط زندان‌های استان و محدودیت در فضا‌های فیزیکی و منابع باید استفاده از مجازات زندان به استثنای جرایم خاص به حداقل برسد، گفت: گر دستگاه قضایی منتظر باشد که درصد وقوع جرایم با توجه به گسترش حاشیه نشینی و رشد جمعیت افزایش یابد قطعا نمی‌تواند در حوزه مقابله عملکرد موفقی داشته باشد بنابراین باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تمرکز داشته باشیم.

او  با اشاره به خدمات دادگستری و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان البرز گفت: در سال ۹۹ که مزین به «جهش تولید» شده اقتضا دارد همه مسئولان و مدیران دادگستری و واحد‌های قوه قضاییه در استان این نامگذاری را صرفا یک شعار ندانند و اقدامات عملی در راستای تحقق شعار سال را پیگیری و عملیاتی کنند.

 رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر حمایت قضایی از صنایع و تولیدکنندگان در استان افزود: البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور است که بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال در آن شناسایی شده و ضرورت دارد دادگستری استان در چارچوب قانون، حمایت‌های حقوقی و قضایی از تولید کنندگان و صنایع داشته باشد.

او کاهش زمان رسیدگی و رفع اطاله دادرسی را از اولویت‌های دادگستری در سال ۹۹ برشمرد و افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند در کوتاه ترین زمان ممکن به حقوق خود برسند تسریع در ارائه خدمات برای کلیه مراجعان و مردم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.