شهری گفت: با توجه به تراکم دانش‌آموزی بالای کلاس‌های درس استان تهران، مدارس نوساز به ۲ شیفت آموزشی تبدیل می‌شوند و در واقع ۲ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت فضای آموزشی در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بدون وقفه در حال انجام است و توان حداکثری اعتباری دولت و خیران مدرسه‌ساز در احداث مدارس نوساز مورد توجه قرار گرفته است، اما همچنان تهران نیازمند ساخت مدارس جدید است.

علی شهری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، اظهار کرد: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق آموزشی استان تهران فضا را به سمتی سوق داده است که اغلب مدارس دو شیفته شده‌اند و مدیران مدارس برای کنترل تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس مجبور به استفاده از شیفت دوم هستند.

او بیان کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران هر مدرسه نوسازی را که احداث می‌کند، به دنبال آن ادارات آموزش و پرورش مناطق هم تلاش کرده که به جهت کنترل تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس از شیفت دوم مدارس استفاده کنند.

شهری با بیان اینکه هر باب مدرسه‌ای که در استان تهران احداث می‌شود، ارزشی معادل ۲ مدرسه برای ادارات آموزش و پرورش دارد، افزود: به همین منظور، خیران مدرسه ساز هم در صورت احداث یک باب فضای آموزشی در استان تهران مطمئن باشند که به اندازه ۲ مدرسه از آن فضای آموزشی استفاده می‌شود.

میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تاکید کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران حدود ۳۲ نفر در هر کلاس است و در حال حاضر استان تهران به هزار مدرسه ۱۵ کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس به ۲۴ نفر در هر کلاس که استاندارد کشوری است، برسد.


بیشتر بخوانید


شهری یادآوری کرد: از خیران گران‌قدر مدرسه‌ساز که همواره در ساخت فضا‌های آموزشی مشارکت داشته و برای آینده سازان این کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، دعوت می‌کنیم تا ضمن ساخت یک واحد آموزشی در استان تهران، در واقع ۲ واحد آموزشی به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهند تا کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند در آرامش به تحصیل بپردازند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.