نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت نعمت حیاتی آب گفت: شکرگزاری در نعمت آب، صرفه جویی در مصرف آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیران آب منطقه‌ای استان گفت: مردم استان اگر از آب موجود در استان به شکل مناسب استفاده کنند کمبودی در استان برای آب نداریم.

او افزود: چاه‌های غیر مجاز در استان باید پلمپ شوند و با این دست تخلفات به موقع و با سرعت برخورد مناسب شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر صرفه جویی مردم در مصرف آب تصریح کرد: در کنار ساخت سد در استان باید به فکر اصلاح مصرف آب هم بود و این دو کار به صورت جدی دنبال شوند.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: کشاورزی سنتی یکی از مشکلات در مصرف آب است که باید کشاورزان نیز در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

او ابراز داشت: ساخت سد یکی از کار‌های خیر است که در اجرای ساخت سد‌ها باید سرعت عمل در دستور کار قرار گیرد تا خیر و برکات آن به مردم برسد.

حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در این دیدار گفت: سد فینسک آرزوی دیرینه مردم استان است که باتوجه به کیفیت بالای آب آن می‌تواند برای مردم بسیار موثر باشد.

او افزود: بیش از ۸۵ درصد از چاه‌های استان مجهز به کنتور هوشمند شده اند و امیدواریم بتوانیم در آینده صد در صد چاه‌های آب استان را مجهز به کنتور کنیم.

حیدریان تصریح کرد: به دنبال اجرای برنامه‌های سازگار با کم آبی در استان هستیم و امیدواریم مردم هم در صرفه جویی و مدیریت آب همکاری داشته باشند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.