از ۱۶ فرد جوجه اردک مرمری به همراه مادر در تالاب هورالعظیم توسط محیط بان آبادانی تصویربرداری شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: تصاویر تعداد ۱۶ فرد جوجه اردک مرمری و مادر در خرداد ۱۳۹۹ در تالاب هورالعظیم توسط محیط بان علی سجاد جلالی به ثبت رسید.

او با بیان اینکه  اردک مرمری (خودکا مرمری) با نام علمی angustirostris Marmaronetta پرنده‌ای از تیره اردکیان است که تنها گونه اردک روی آب چر می‌باشد نر و ماده آن هم شکل هستند افزود: این اردک ۴۱ سانتیمتر طول دارد و اندکی از خوتکا بزرگتر باگردنی درازتر و سر بزرگتر، پر و بالش قهوه‌ای تیره و روشن، با طرح مرمری و لکه بیضوی شکل تیره رنگی، در اطرف چشمانش مشاهده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست  آبادان ادامه داد: این پرنده از دور به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری به نظر می‌رسد زیستگاه این پرنده بیشتر در مجاورت آب‌های شیرین است و مناطق با پوشش گیاهی متراکم را به فضا‌های باز ترجیح می‌دهد این گونه اردک در فهرست گونه‌های در حال انقراض بوده و در شمار گونه‌های حمایت شده در ایران محسوب میگردد.

فتحی نیا تصریح کرد: مشاهده جوجه آوری این پرنده در حوزه تالاب‌های استان خوزستان نوید و امیدواری تجدید نسل و بقای این پرنده زیبا و ارشمند را میدهد که امیدواریم با حمایت و همراهی مردم این زینت تالاب هم حفاظت شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.