رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از ثبت اولین گزارش مستند جوجه‌آوری پرنده باکلان مارگردن در خاورمیانه توسط محیط‌بان آبادانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، علی فتحی نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: اولین گزارش مستند جوجه‌آوری و زادآوری که در آن تعداد ۲ پرنده بالغ و ۱۱ جوجه نابالغ پرنده باکلان مارگردن در خاورمیانه توسط  علی سجاد جلالی محیط‌بان آبادانی به ثبت رسید.

او افزود:پیش از این جوجه‌آوری گونه کمیاب باکلان کوچک در خوزستان ثبت شده بود گونه دیگر با نام باکلان بزرگ در خوزستان زمستان گذران است‌.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان ادامه داد:  در خوزستان سه گونه باکلان مارگردن ، باکلان کوچک و باکلان بزرگ ثبت شده است ، که کمیاب ترین آنها باکلان مارگردن است که منحصر به استان خوزستان می باشد .

فتحی نیا تصریح کرد: تالاب هور العظیم یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان در خاورمیانه و جهان است که گونه های منحصر به فرد مانند باکلان مارگردن ، غول حواصیل ، اکراس آفریقایی ، سسک نیزار خوزی و بسیاری دیگر از انواع جانوران آبزی و کنار آبزی در آن زیست می کنند و از اهمیت ویژه ای در جهان برخوردار است .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.