بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن به خانوار‌های مازندرانی تحویل داده می‌شود.

رهگشای معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: طرح اقدام ملی مسکن در مازندران مشابه سایر استان‌ها از مهر ماه پارسال شروع شد و سهمیه‌ای که برای این استان در نظر گرفتند در ۳ قالب و بیش از ۱۷ هزار واحد تعریف شده است.

او با بیان اینکه قالب اول در بافت‌های فرسوده شامل ساختمان‌هایی که فاقد استحکام هستند می‌شود، افزود: متقاضیان می‌توانند در راستای نوسازی واحد خود از مزایای تسهیلات کم بهره، تخفیفات شهرداری و سازمان نظام مهندسی بهره‌مند شوند.


رهگشای گفت: قالب دوم شامل مالکانی می‌شود که ساختمان‌های نیمه کاره دارند و آن‌ها نیز می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزود: قالب سوم تقریبا مشابه طرح مسکن مهر بوده و شامل زمین‌های دولتی است.

او با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن زمین به صورت ۹۹ ساله یا ۵ ساله لحاظ می‌شود، گفت: در این طرح متقاضیان باید شرایطی مانند سرپرت خانودر، متاهل، فاقد مسکن یا زمین مسکونی، عدم استفاده از امکانات دولتی در بخش مسکن ساختمان و ۵ ساله سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای طرح را داشته باشند.

رهگشای افزود: در دو مرحله فراخوان و ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن انجام شد و مرحله سوم هم در صورت نیاز و تقاضای مردم انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.