رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کرونا همچنان در کمین جان گروه‌های پرخطر جامعه نشسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متأسفانه با جان باختن دو بیمار دیگر مبتلا به کرونا ویروس، شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۴۰ نفر رسید.

او افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون یک هزار و ۹۳۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استنان بستری شده اند.


بیشتر بخوانید: شمار مبتلایان سرپایی به کرونا در چهارمحال و بختیاری سیر صعودی یافت


شیرانی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او تعداد نمونه‌های گرفته شده از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون در استان را هشت هزار و ۶۳۹ مورد اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی گفت: هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

او رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، را ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده عنوان کرد و یادآور شد: بروز بیماری کرونا در کودکان با علائم خفیف‌تر به معنای عدم ابتلای این گروه سنی به بیماری نیست و در درصدی اندکی از این عزیزان بیماری کرونا می‌تواند با عوارض شدید و ناگوار حتی مرگ و میر همراه باشد.

شیرانی افزود: اگر چه بیماری کووید ۱۹ در کودکان، نوجوانان و جوانان معمولاً با علائم خفیف تری بروز می‌نماید، اما این گروه سنی می‌توانند، انتقال دهنده بیماری کرونا به مسن سال‌ها و افراد دارای بیماری‌های زمینه و بروز علایم شدید و عوارض ناگوار در این دسته از افراد باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.