مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان از زمان شیوع ویروس کرونا با کمک مبلغان و مردم علاوه‌بر ضدعفونی اماکن عمومی حدود یک میلیارد ریال وسایل بهداشتی خریداری و در بین نیازمندان این استان توزیع کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: ۱۲۰ روحانی در تمامی نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان و ۱۶۴ هیات مذهبی در سطح این استان وجود دارند که در طول سال منشا خدمات دینی هستند و هر کدام با روش خاص خود در جهت تبلیغ دین به اجرای برنامه می‌پردازند.

او گفت: همچنین ۶۹۱ مداح، ۱۱ انجمن اسلامی و ۱۱ کانون فرهنگی و تبلیغی که مجوز آن‌ها را اداره کل تبلیغات اسلامی صادر می‌کند در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح جدیدی در این اداره‌کل اجرایی که براساس آن در ۱۴ نقطه شامل زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر امام محله طراحی شده که هویت بخشی امام محله با مسجد است.

او بیان کرد: همچنین ۲۱ موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره امور قرآنی و سازمان دارالقرآن، ۵۰ خانه قرآن روستایی و ۴۹ خانه قرآن شهری در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: ۳۰ خانه دین و زندگی نیز با هدف تربیت فرزندان، مسائل دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، چابهار، زابل و کنارک به فعالیت می‌پردازند.

او  گفت: ۴۰ نفر از اعضای فعال جمعیت بانوان فرهیخته در چهار گروه در طول سال به منظور تحکیم بنیان خانواده، تبلیغ باور‌های دینی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برنامه اجرا می‌کنند که در این زمینه استقبال بانوان بسیار چشمگیر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه فضای مجازی نیز سایت‌هایی با عنوان تبیان زاهدان، جمعیت بانوان فرهیخته و سایت گفتمان دینی در جهت خدمات فرهنگ دینی و سامانه‌های مختلفی نیز برای مخاطبان مانند سامانه طوبی، سایت تلاوت و سامانه اعتکاف فعال است که امر خدمات رسانی را در عرصه تبلیغ و خدمت رسانی دینی انجام می‌دهند.

او  اظهارداشت: در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به سیاست‌های جدید یکی از اولویت‌ها این است که تبلیغ را مردمی کنیم و تقاضا می‌شود در این زمینه اصحاب رسانه، نخبگان و اندیشمندان کمک کنند.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اینکه نقش موثر مردم در تبلیغ دین نباید نادیده گرفته شود، ادامه داد: با این جریان بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات با حضور خود مردم برطرف خواهد شد.

او  خاطرنشان کرد: همچنین طرح تحول اجتماعی مسجد محور به منظور پیشرفت روستا‌ها و محله‌ای شهری فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح قرآنی نور الثقلین نیز به دلیل وجود مجالس خانگی قرآن کریم در دستور کار قرار دارد که براساس مشارکت مردم و ساماندهی این مجالس در سطح خانه‌ها با توجه به نیاز‌هایی که وجود دارد اقدام می‌شود و محتوا‌های لازم در این حوزه توسط دارالقرآن در اختیار این مجالس خانگی قرار می‌گیرد.

او افزود: اولویت دیگر به میدان آوردن تشکل‌های دانش آموزی، دانشجویی و اتصال آن‌ها به سازمان تبلیغات و همچنین تبلیغ همگانی است.

حجت الاسلام بزمانی به برنامه‌های سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام همایش گام دوم تبلیغ به منظور تجلیل از فعالان تبلیغی شامل مداحان، فعالان حوزه قرآن، گروه‌های جهادی که در مساله تجهیز و تدفین اموات کرونایی فعالیت داشتند برگزار خواهد شد.

او  بیان کرد: همچنین تشکیل نشست‌های تخصصی با تشکل‌ها، اصحاب رسانه، نخبگان و بانوان، حضور در منازل تعدادی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و تبیین برنامه‌ها و اولویت‌ها در مراکزی که امکان نماز جمعه وجود دارد از دیگر اقدامات این اداره‌کل در روز‌های آینده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات در حوزه فرهنگ دینی محدودیت فراوان و مظلومیت در این حوزه محسوب می‌شود که از لحاظ اعتبار به شدت دچار مشکل است.

او  افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حوزه معاونت فرهنگی ستاد اربعین نیز متولی بخش تبلیغ، نماز و قرآن بوده و یکی از اقدامات حضور یک روحانی که در هر کاروان است.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: بخش دیگر اعزام روحانی و مراکبی به عراق است که به زوار اربعین حسینی خدماتی ارائه می‌دهند.

او به دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه‌هایی از طریق ۱۲۰ نفر روحانی در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد و همچنین حضور مبلغان اعزامی و همکاری با آستان قدس به منظور اجرای برنامه‌های دهه کرامت در تمامی نقاط استان را خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: خانه‌های دین و زندگی نیز به دلیل کنترل آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر راه‌اندازی شده و مبلغ و مبلغه، کارشناس و یک روحانی در این مکان‌ها حضور دارند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: در زمینه خدمات اجتماعی و کمک به نیازمندان نیز حدود ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری مبلغان، موسسات قرآنی، گروه‌های جهادی از طریق مردم جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار