رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال:

مهم‌ترین معیار برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان تجربه است

محمدی گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان زمان کافی نداریم، اما در این زمینه مهم‌ترین معیار ما تجربه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره گروه‌بندی مسابقات جوانان و نوجوانان رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم نوجوانان و تیم جوانان در گروه میزبان‌ها قرار گرفتند. تیم نوجوانان با بحرین میزبان، قطر و کره شمالی در یک گروه است. کره شمالی یکی از حریفان پرافتخار و مدعی  است و در دهه اخیر یکی - ۲ بار قهرمان و نایب قهرمان شده است.

او افزود: بحرین سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال کرده است و با توجه به گرفتن میزبانی دوره قبل در رده جوانان که منجر به صعود تیم ما به جام جهانی شد، امیدوارم این بار هم میزبانی این کشور خوش یمن باشد و بتوانیم راهی جام جهانی شویم. نگاه قطر به فوتبال پایه نگاه بلند مدت است. در سالیان اخیر هم پیشرفت زیادی کرده‌اند و برای جام جهانی هدف‌گذاری دارند. فکر می‌کنم گروه نوجوانان ما حریف متوسطی ندارد و تمام حریفان قابل احترام هستند.

محمدی در ادامه افزود: در گروه دوم عمان، امارات، ویتنام و تاجیکستان هستند که می‌توانند در پلی‌آف دردسرساز شوند. با این حال تجربه من می‌گوید مسیر تیم نوجوانان در پلی‌آف از جوانان راحت‌تر است. درباره تیم جوانان که با ازبکستان میزبان در یک گروه قرار داریم. آن‌ها تیم قابل احترامی هستند و حریف جدی ما بوده‌اند. آن‌ها ۲ دوره در نوجوانان هم میزبان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به جز کره شمالی، اندونزی هم که میزبان جام جهانی سال بعد است تیم خوبی می‌تواند باشد. تیم کامبوج هم قابل احترام است. نکته مهم، اما گروه دوم مسابقات جوانان است. جمعی از بهترین‌ها در این گروه قرار دارند. از کره جنوبی بگیرید تا ژاپن و همین‌طور عراق و البته تیم بحرین. سه تیم اول می‌توانند مدعی باشند و این کار ما را سخت می‌کند. امیدوارم با آماده‌سازی خوب بتوانیم با حداکثر آمادگی وارد تورنمنت شویم.


بیشتر بخوانید:


رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری این مسابقات تصریح کرد: بازی‌های نوجوانان دهه اول آذر آغاز می‌شود که حدود سه ماه عقب افتاد. ابتدا قرار بود در شهریورماه برگزار شود. رقابت‌های جوانان اواخر مهر برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی قبلی به انجام خواهد رسید.

وی درباره تکلیف سرمربی تیم جوانان و همچنین مطرح شدن گزینه‌هایی، چون علیرضا منصوریان و حمید استیلی بیان داشت: از زحمات پورموسوی تشکر می‌کنم. این مساله کاملا در حیطه کمیته فنی است. برای انتخاب گزینه واجد شرایط نیاز به جلسه در این هفته داریم. من اطلاعی درباره نام‌هایی که می‌گویید ندارم. هر کسی که سابقه حضور در تورنمنت رده‌های سنی دارد می‌تواند نامزد حضور در تیم جوانان باشد. زمان کافی نداریم و مهترین فاکتور این است که فرد مورد نظر تجربه داشته باشد. علیرضا منصوریان و حمید استیلی در این تورنمنت‌ها بودند و این فاکتور مهمی است. باید نفری باشد که از سطح تورنمنت و رقبا خبر داشته باشد و نسبت به ظرفیت‌های خودمان نیز آگاهی داشته باشد. با توجه گروه‌بندی مشخص شده که در مرحله گروهی کمتر و در مرحله پلی‌آف به صورت جدی نیاز به تجربه بالا داریم.

اکبر محمدی در پایان درباره زمان شروع اردو‌ها گفت: اردو‌های تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان از قبل پیش‌بینی شده بود. احتمالا از دهه اول تیر به نوبت اردوی تیم‌های ملی آغاز شود. امیدوارم شرایط مناسب فراهم شود و وضعیت باید مساعد باشد. فقط برگزاری اردو و تمرین کردن نمی‌تواند کافی باشد. باید به فکر سلامتی بازیکنان باشیم. در لیگ برتر و لیگ یک هم تیم‌ها مشکل دارند، اما باید استانداردسازی انجام شود و هر چه زودتر اردو‌ها را آغاز کنیم. مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار