رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از تندیس مرد سفالگر در این شهرستان رونمایی شد.

تندیس مرد سفالگر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رسول مشتاقیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با بیان اینکه شهرستان میبد اصلی‌ترین پایگاه هنر کهن سفالگری، در استان یزد است، گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از تندیس مرد سفالگر، در میدان سرامیک سازان میبد؛ شهر سفال ایران رونمایی شد.

او در ادامه ضمن اشاره به ساخت این تندیس به همت شهرداری میبد، افزود: این اقدام با هدف زیبا سازی شهر، معرفی هنر کهن سفالگری میبد به گردشگران و ایجاد انگیزه در هنرمندان این شهرستان، انجام شده است.

مشتاقیان اظهار داشت: صنایع دستی حاصل روح ملت‌ها و روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و صنعتگران صنایع دستی در تلفیق هنر، اندیشه و زیبایی، آثاری را خلق می‌کنند که می‌تواند به عنوان سفیر تاثیرگذاری از فرهنگ، آداب و رسوم ملت ایران اسلامی را در جای جای جهان مطرح کرده و در گذر زمان، روز به روز به ارزش آن‌ها افزوده شود.

در پایان مراسم رونمایی از تندیس مرد سفالگر در میبد حاضران از کارگاه‌های سفال و سرامیک شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/ غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار