راه اندازی و به روز رسانی دو ایستگاه لرزه نگاری در خراسان جنوبی، دقت در تعیین مکان زلزله و سرعت اطلاع رسانی را افزایش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هاشمی رئیس مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت: ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن شورآبدر ارتفاعات غربی شهر طبس راه اندازی شد.

او افزود: این مرکز که با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی شده، پانزدهمین ایستگاه لرزه نگاری استان است.

هاشمی گفت: داده‌های این ایستگاه به‌صورت آنلاین به مرکز لرزه‌نگاری کشوری ارسال می‌شود و همراه با داده‌های دیگر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری برای پایش مناسب‌تر فعالیت‌های زمین در آن ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز لرزه نگاری بیرجند همچنین از بروز رسانی ایستگاه لرزه نگاری منند شهرستان درمیان خبر داد و افزود: این ایستگاه با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان به مجهز‌ترین تجهیزات از جمله دیجیتایزر و رادیو‌های جدید مجهز شد.

دیجیتایزر (Digitizer) دستگاهی است که برای تبدیل امواج آنالوگ ایستگاه‌های لرزه نگاری به امواج دیجیتال و قابل انتقال به رایانه کاربرد دارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار