مهمترین عامل تصادفات رانندگی چیست؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : سرعت غیرمجاز مهمترین عامل تصادفات رانندگی رخ داده در جاده‌های استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه با بیان اینکه امروز (۳۱ خرداد) به عنوان اولین روز هفته ایمنی حمل و نقل بعنوان روز بدون حادثه نامگذاری شده، گفت : اصلی‌ترین هدف از نامگذاری این روز، فرهنگسازی بین رانندگان برای رعایت قوانین رانندگی و سرعت مجاز است.

او از تشدید نظارت در محور‌های استان با همکاری پلیس راه به منظور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت : علاوه بر ۲۰ دستگاه خودرو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پنج دستگاه خودرو نیز به صورت نامحسوس محور‌های استان را رصد خواهند کرد.

او از فعالیت ۳۱ دوربین ثبت تخلف و کنترل سرعت در جاده‌های کرمانشاه با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی نیز یاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: برای جلوگیری از حوادث رانندگی، محور‌های پرتردد و همچنین محور‌های پرحادثه را در اولویت نظارت داریم.

کرمی با بیان اینکه امسال به طور متوسط روزانه ۴۴۱ هزار و ۷۲۶ دستگاه خودرو در محور‌های استان تردد داشتند، افزود: فقط در خرداد ماه حدود ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تردد در محور‌های استان به ثبت رسیده که بیشترین سهم با بیش از ۷۵۱ هزار تردد مربوط به محور بیستون به کرمانشاه بوده است.

او با بیان اینکه سرعت غیرمجاز عامل بیشترین حوادث رانندگی است، افزود: بر اساس بررسی که از تردد خودرو‌ها داشتیم، امسال ۳.۵ درصد خودرو‌های عبوری از محور‌های استان سرعت غیرمجاز داشتند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.