شهبازی از اجرای ۴۴۸ پروژه برای مقابله با بیابان زایی در ۱۴۲ شهرستان کشور به مساحت ۱۴۷ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو شهبازی معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به افتتاح ۴۴۸ طرح بیابان زدایی در کشور گفت: ۱۷ ژوئن در تقویم به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی نام گذاری شده است و شعار امسال مقابله با بیابان زدایی با تولید پایدار و مصرف بهینه غذا، علوفه و الیاف در نظر گرفته شده است تا تمام جوامع برای مقابله با بیابان زایی تلاش و فشار را بر روی منابع طبیعی کم کنند.

شهبازی بیان کرد: امسال با مساعدت دولت و مجلس از محل اعتبارات طرح مقابله با گرد و غبار ۱۰۰ میلیون یورو به سازمان محیط زیست داده شد که از این مقدار ۳۵ میلیون یورو سهم سازمان جنگل‌ها و مراتع است که با این بودجه کار‌های بزرگی در دست اقدام است و ۴۴۸ پروژه برای مقابله با بیابان زایی در ۱۴۲ شهرستان به مساحت ۱۴۷ هزار هکتار اجرا شد.

این مقام مسئول گفت: این پروژه‌ها بیشتر در استان‌های شرقی به ویژه ایلام، خوزستان سیستان و بلوچستان و خراستان رضوی و جنوبی و آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد که بیشتر در معرض بیابان زایی هستند، اجرا شد و در ۳۵ هزار هکتار طرح نهال کاری انجام شد.

او گفت: این طرح‌ها به استان‌ها ابلاغ و بودجه آنها از صندوق توسعه ملی، بودجه سالیانه سازمان جنگل‌ها و مراتع و بودجه‌های استانی تامین و توسط پیمانکاران اجرا می‌شود.

معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان گفت: در طرح‌های بیابان زدایی کانون‌های بحران شناسایی و عملیات اجرایی در این نقاط انجام می‌شود.

شهبازی بیان کرد: ۳۲.۵ هزار هکتار عرصه بیابانی در کشور وجود دارد که حدود ۱۹.۵ هزار هکتار آن جز نقاط بحرانی است و ۶۷ هزار هکتار نیز دارای مناطق با شن‌های روان هستند.

او افزود: سال گذشته بر روی ۱۲۷ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار