سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد تخصیص اعتبار ۱۲۴ میلیارد ریالی به طرح ملی سد تنگ سرخ در ۹ سال اخیر را بی سابقه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شواری اسلامی به همراه مسئولان آب منطقه‌ای و متولیان اجرای سد تنگ سرخ از روند اجرایی این طرح ملی بازدید و در جلسه‌ای مشکلات این طرح را بررسی کردند.

آرش مصلح سرپرست شرکت آب منطقه‌ای این استان تخصیص اعتبار ۱۲۴ میلیارد ریالی به سد تنگ سرخ در ۹ سال اخیر را بی سابقه دانست و گفت: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۰ آغاز شد و پیمانکاران این طرح حدود ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارند.

مصلح با بیان اینکه این اعتبار به نوعی با اعتبارات ۹ سال گذشته برابری می‌کند افزود: سال گذشته در مجموع کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان برای این طرح اعتبار اختصاص یافته، اما امسال با پیگیری مسئولان و نماینده بویراحمد و دنا تنها در یک مورد ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

نماینده بویراحمد و دنا هم در این بازدید خواستار تشکیل کارگروه رفع موانع اجرای این طرح ملی به ریاست معاون عمرانی تخصیص ۱۲۴ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح ملی سد تنگ سرخ و سایر دستگاه‌های اجرایی شد و تاکید کرد: جلب رضایت مالکان اراضی و پرداخت مطالبات آنان در دستور کار باشد.

مهدی روشنفکر گفت: تملک اراضی در ۳ مرحله باید اولویت بندی شود.

او افزود: با توجه به اینکه کشاورزان استقبالی از دریافت اسناد خزانه و اوراق مشارکت نداشته اند کارفرما از هفته آینده می‌بایست مطالبات کشاورزان را پرداخت و تملک اراضی را آغازکند.

او نگاه ویژه قرارگاه خاتم الانبیا و آب منطقه‌ای برای تسریع در روند طرح، با وجود کمبود اعتبار در سال‌های اخیر را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود پیگیری مستمر برای استمرار اجرای این طرح از سوی شرکت آب منطقه‌ای در اولویت مسئولان و متولیان امر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل خود برای پیگیری شبانه روز برای تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود جزئیات طرح ملی سد تنگ سرخ صادقانه و شفاف به مردم گفته شود تا شاهد همکاری آنان در اجرای آن باشیم.

روشنفکر با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد تنگ سرخ پیش بینی شده که ۱۲۴ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است افزود: امیدواریم با پیگیری مستمر این اعتبار تا پایان سال افزایش یابد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.