مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:یک هزار و ۱۹۸ واحد تولیدی کردستان برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تا کنون ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد تولیدی و خدماتی این استان برای دریافت تسهیلات حمایتی آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و کار پایش این واحد‌ها نیز توسط دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است.

او افزود: تا کنون مدارک و درخواست یک هزار و ۹۴۶ واحد بررسی شده و از این تعداد یک هزار و ۱۹۸ واحد به اتمام رسیده و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار درخواستی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: همچنین از بین ثبت نام‌کننده تا کنون پرونده یک هزار و ۹۴۶ نفر از رانندگان نیز تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

صلواتی افزود: دولت به منظور حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در این استان چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده تا در راستای تثبیت اشتغال به این واحد‌ها پرداخت شود.

او یادآور شد: این تسهیلات به ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد آسیب دیده پرداخت می‌شود که شامل ۶ هزار و ۷۵ واحد در سنندج، چهار هزار و ۲۲۱ واحد در سقز، یک هزار و ۸۸۹ واحد در بانه، ۵۶۶ واحد در دهگلان، ۱۱۰ واحد در دیواندره، یک هزار و ۵۷۹ واحد در قروه، یک هزار و ۸۲۲ واحد در کامیاران، یک هزار و ۷۲۰ واحد در مریوان و یک هزار و ۴۹۷ واحد در بیجار است.

صلواتی مبلغ تسهیلات برای واحد‌های کسب و کار را ۱۲۰ میلیون ریال برای کسب و کار‌های آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحد‌هایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

او افزود: واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و سال گذشته و امسال نیز فعالیت داشتند می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام نموده و برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه جاری مشمول دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده، شوند.

صلواتی گفت: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و موسسه‌های کوثر و ملل بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا تعیین شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.