مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار ماسک بهداشتی به دولت افغانستان برای پیشگیری و مقابله با کرونا اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد تقی هاشمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: این اقدام با همکاری موسسه "حامی" از شرکای اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان انجام شده است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اهدای کیت‌های تشخیصی و ماسک‌های بهداشتی به دولت افغانستان، آمادگی دارد تا تجربیات خود را در حوزه مبارزه با کرونا به طرف افغانستانی ارائه کند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی در کارگاهی واقع در مهمانشهر تربت جام با هزینه پایین و کیفیت بالا تولید شده است قابل ارائه به دولت افغانستان است.

هاشمی با اشاره به خدمات ارائه شده به مهاجران افغان در دوران کرونا بیان کرد: اتباع افغانستانی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در ایران و خراسان رضوی درمان می‌شوند.

او تصریح کرد: هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی در حمایت از اقشار کم درآمد از طریق توزیع بسته‌های معیشتی، ایجاد ستاد مردمی مقابله با کرونا از میان مهاجرین و پناهندگان در حمایت از اقشار آسیب پذیر از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد:  فعال کردن ظرفیت شرکای خارجی در ارائه خدمات اورژانسی به مهاجران، پناهندگان مبتلا به بیماری کرونا و ساماندهی کمک‌های بین المللی با هدف کمک به معیشت اقشار آسیب پذیر از دیگر اقدامات در این زمینه است.
 
انتهای پیم//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.