مشاور سابق رئیس جمهور افغانستان کرزای گفت: به جای حاشیه سازی‌های مخرب، که نوعی جنگ نرم دشمنان به دو ملت برادر است. باید بصیرت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد هاشم عصمت الهی مشاور سابق رئیس جمهور افغانستان کرزای در نشست مطبوعاتی پیرامون حوادث اخیر افغانستانی ها، گفت: با اعلام انزجار از هرگونه اختلاف افکنی و تعهد به پیگیری حقوق جان باختگان حادثه در برابر اظهار نظر‌هایی از سر احساسات و غرض ورزی، بصیرت پیشه کنند.

او افزود: باید با خویشتن داری و بصیرت، اجازه دهند تا این ماجرا روال قانونی خود را از مجاری دیپلماتیک طی کند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: از اهالی رسانه می‌خواهیم به جای حاشیه سازی و موضع گیری‌های احساسی و مخرب، مردم را به آرامش فرا بخوانند تا در روابط نیک پیوند تاریخی و کهن دو ملت برادر ایران و افغانستان گسست ایجاد نشود.

عصمت الهی بیان کرد: از دولت افغانستان تقاضا داریم با کنترل دقیق خطوط مرزی و جلوگیری از ورود غیر قانونی افغانستانی ها به کشور‌های همسایه به منظور کاهش چنین حوادثی در آینده، اقدام جدی به عمل آورد.


بیشتربخوانید: 


او تصریح کرد:حفاظت از مرز‌ها و تامین امنیت و کنترل عبور و مرور حق قانونی هر کشوری از جمله ایران است، اما به دلیل همسایگی دوکشور ایران و افغانستان یک سو و مشکلات مردم افغانستان از سمت دیگر رفت و آمد‌ها بسیار است.

مشاور سابق رئیس جمهور افغانستان کرزای گفت: از ایران می‌خواهیم در امر تسهیل صدور روادید همکاری کند و موجبات ورود قانونی افغانستانی ها به ایران را فراهم کند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.