وزیر خارجه اردن بار دیگر با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اردن بار دیگر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

بر این اساس، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت: ما با طرح اسراییل برای الحاق کرانه باختری مخالف هستیم. این طرح با چند تکه کردن کرانه باختری، مانع از تشکیل دولت مستقل فلسطینی خواهد شد.

وی افزود: ما همواره اعلام کرده ایم که از راهکار دو دولت در فلسطین برای پایان بخشیدن به منازعه میان اسراییل و فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. تشکیل دو دولت مستقل تنها راه برای ایجاد صلح در منطقه است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در راستای اجرای یک طرفه معامله قرن دولت ترامپ می‌کوشد ۳۰ درصد از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند. براساس راهکار دو دولتی که اتحادیه اروپا، کشور‌های عربی و سازمان ملل آن را پذیرفته اند، کشور فلسطین باید در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود. با این حال، رژیم صهیونیستی و حزب لیکود به شدت مخالف تشکیل دولت فلسطینی مستقل هستند.

اردن در گذشته نشان داده هیچ علاقه‌ای به منافع فلسطینی‌ها ندارد و بار‌ها با دشمن صهیونیست همراهی کرده است. دلیل اصلی نگرانی اردن از الحاق کرانه باختری این است که هم اکنون بیش از ۲ میلیون آواره فلسطینی در این کشور حضور دارند و دولت اردن به دلیل مشکلات گسترده داخلی از جمله بیکاری و کسری بودجه نمی‌تواند این حجم از آوارگان را پذیرا باشد. الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به معنای تشکیل نشدن کشور فلسطین و در نهایت ماندن همیشگی آوارگان در اردن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار