سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان‌های کرونا برای خدمات رسانی نیازمند توجه جدی هستند و اگر نقصی در سیستم برق یا اکسیژن آن‌ها رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرهاد ابول نژایان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۶ بیمارستان اهواز برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است که برای خدمات رسانی نیازمند توجه جدی هستند و اگر نقصی در سیستم برق یا اکسیژن آن‌ها رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد.

او با اشاره به کنترل کرونا ویروس بیان داشت: ادارات در استان خوزستان استفاده از ماسک را برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان اجباری کنند همچنین شهر‌های قرمز خوزستان در همجواری با اهواز قرار دارند و چنانچه بیماری کرونا در اهواز کنترل شود، این شهر‌ها نیز کنترل خواهند شد.

ابول نژادیان افزود: اصلاحات و تغییرات بسیاری در استراتژی‌های آزمایشگاهی انجام شده و جواب تست‌ها بیشتر از ۴۸ ساعت به طول نمی‌انجامد همچنین شهرداری نسبت به جمع آوری زباله‌های بیمارستان‌های کرونایی توجه ویژه‌ای داشته باشد و با دستورالعمل زباله‌های عفونی جمع آوری و معدوم شوند و زباله‌های بیماران قرنطینه‌ای نیز باید به نحوی موثر علامت گذاری شود تا مشکلی برای زباله گرد‌ها ایجاد نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ماسک و دستکش‌های رها شده در اطراف مکان‌های نمونه گیری از سوی شهرداری باید جمع آوری شود تا منشا شیوع بیماری نشود و ۳ بیلبورد از سوی شهرداری، برای اطلاع رسانی و درج پیام‌های بهداشتی در اختیار مرکز بهداشت قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.