نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نماز جمعه از هفته آینده با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی با اشاره به برپایی نمازجمعه از هفته آینده گفت: وضعیت استان را از نظر شرایط امنیت بهداشتی برای برپایی نمازجمعه مناسب اعلام کردند به همین منظور از همه مردم انتظار و توقع است که به آیات سوره جمعه توجه کنند و زمانی که منادی نمازجمعه، مردم را فرا می‌خواند، ضمن رعایت اصول بهداشتی در مصلا‌های نمازجمعه حاضر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در آیه ۲۷ سوره نحل آمده است که خدا به رسول گرامی اسلام و همه پیروانش تا روز قیامت می‌فرماید، زمانی که با سختی‌ها مواجه می‌شوید در این فضا صبوری کنید، مبادا دچار حزن و اندوه شوید، زیرا خدا با شما و همه کسانی است که اهل تقوا و احسان هستند.

او اضافه کرد: در آیاتی از سوره نساء می‌خوانیم که از تعقیب مفسدان و ظالمان کوتاه نیایید، اگر رنج و دردی به شما وارد می‌شود این باعث نشود که کوتاهی کنید، این را بدانید که ایستادگی شما دشمن را دچار رنج می‌کند، بدانید که شما به خدا امیدوار هستید چیزی که دشمن از آن بی بهره است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: احسان را به معنای نیکوکاری می‌دانیم و محسن را فرد نیکوکار می‌شناسیم، اما از نگاه قرآن، احسان فقط به معنای نیکوکاری نیست بلکه ریشه در افکار و اندیشه‌ها دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه احسان به معنای نیکومداری و نیکومنشی است، گفت: زمانی که مواسات می‌کنیم یعنی وارد میدان عمل صالح شده ایم، یک مسلمان زمانی که برای کمک به مسلمانان وارد می‌شود یعنی برای رضای خدا قدم برداشته است و با کمکی که غیرمسلمانان و کفار انجام می‌دهند متفاوت است، زیرا اعتقاد ما این است که هرچقدر کمک کنیم خدای متعال چندبرابر آن را به ما برمی‌گرداند.

او افزود: فردی که اهل مواسات است اهل گذشت و عفو و صبر است جزو محسنین محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در آیه ۲۰۰ سوره بقره آمده است، آن‌هایی که دنبال دنیا هستند و همه وجودشان را فدای خواسته‌های دنیوی خود می‌کنند، بعد دنیا هیچ چیزی ندارد و همه چیز خود را از دست می‌دهد و در قیامت دچار عذاب آتش جهنم خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.