مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان درباره اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، حسین کاید خورده مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر به اطلاع می رساند که بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت، بیمار باید در زمان بدو ورود دارای دفترچه بیمه باشد و افرادی که دفترچه بیمه ندارند، توسط کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان به آنان معرفی نامه ای جهت صدور دفترچه بیمه برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت داده می شود.

 او افزود: بیمار مذکور در زمان مراجعه (۱۹خردادماه) به بیمارستان بیمه نداشته و همانگونه که اشاره شد در روز بعد (۲۰خرداد) به دفاتر پیشخوان دولت جهت صدور دفترچه درمانی ارجاع داده می شود که متاسفانه به دلیل قطعی سیستم دفتر پیشخوان برای وی دفترچه بیمار با تأخیر صادر شد (۲۴خردادماه) و دفترچه وی در روزی که بیمار فوت شده (۲۵خرداد) به بیمارستان ارائه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: به همین دلیل هزینه بستری فقط برای دو روز بصورت بیمه ای لحاظ می شود و بقیه روزهای بستری به استناد دستورالعمل وزارتی در صورت عدم ارائه دفترچه بیمه، هزینه ها به صورت آزاد محاسبه می شود.

کاید خورده گفت: این در حالیست که از همراهان این بیمار متوفی وجهی دریافت نشده است و مقرر گردید پس از خاکسپاری و رسیدن به آرامش روحی اقدام به پیگیری پرداخت هزینه ها نمایند.

او با بیان اینکه مدارک نامبرده  نیز برای بررسی بیشتر (روز ۲۳خردادماه) به کارشناس بیمه تحویل داده شده است تا در صورت امکان همکاری لازم برای تخفیف و کاهش هزینه ها صورت پذیرد تصریح کرد:در خصوص هزینه تغسیل و تدفین بیماران متوفی ویروس کرونا  نهاد متولی سازمان آرامستان ها است  و ارتباطی به هزینه های بیمارستانی ندارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.